• سه‌شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99020201053
  • خبرنگار : 71505

معاون استاندار تهران خبر داد

اقدام استانداری تهران برای اتمام استفاده از آب‌های آلوده در کشاورزی

اقدام استانداری تهران برای اتمام استفاده از آب‌های آلوده در کشاورزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به تلاش برای عدم ورود فاضلاب‌های صنعتی به روان آب‌ها، از گام استانداری تهران برای اتمام استفاده از آب‌های آلوده در کشاورزی خبر داد.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با آب‌های آلوده در تهران گفت: روان آب‌ها در تهران بیشتر به سمت جنوب و دشت‌های پایین دست ری و ورامین می‌روند؛ بر همین اساس در حال حاضر تصفیه خانه جنوب تهران در حال اجرا است تا این روان‌آب‌ها به سمت شرق استان یعنی پاکدشت و ورامین منتقل شود.

وی افزود: با احداث این تصفیه خانه در هر ثانیه بیش از ۹ مترمکعب پساب‌های تصفیه شده فاضلاب به سمت شرق استان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه روان آب‌هایی که ممکن است با ورود فاضلاب‌ها به ویژه فاضلاب صنعتی آلوده شوند،   ممکن است در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند، البته ظرف سال‌های گذشته استفاده از این روان آب‌ها برای سبزیجات و صیفی‌جات تقریبا به صفر رسیده و تنها برای آبیاری غلات در تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون استاندار تهران در تشریح اقدامات انجام شده برای عدم استفاده از آب‌های آلوده در بخش کشاورزی استان تهران نیز گفت: در کوتاه مدت مقرر شد از کاشت سبزیجات و صیفی‌جات در مناطقی که ممکن است از این آب‌ها استفاده شود، جلوگیری کنیم که خوشبختانه تا حد زیادی این موضوع کنترل شده است و در بخش دیگر از ورود فاضلاب‌های صنعتی به روان آب‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در بلند مدت نیز تلاش خواهیم کرد از طریق وزارت کشور در جلسه‌ای با حضور وزرای کشور و نیرو بحث تخصیص آب برای این مناطق را دنبال کنیم، قطعا با تحقق این تخصیص آب می‌توان به شکل BOT امکان اجرای پروژه‌های مشارکتی برای تصفیه و انتقال روان آب‌ها را فراهم کرد.

تقی‌زاده تاکید کرد: بخش خصوصی برای مشارکت و اجرای پروژه تصفیه‌خانه و خطوط انتقال اعلام آمادگی کرده است تا بتوان از روان آب‌ها برای بخش کشاورزی در سطح استان بهره گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد شبکه فاضلاب شهر تهران اجرا شده و مابقی نیز در دست احداث است. تصور می‌کنم تا سال ۱۴۰۵ کل شبکه فاضلاب در تهران اجرایی و تکمیل شود تا در روند بازچرخانی آب شاهد تحولی جدی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha