• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020402942
  • خبرنگار : 71496

یک عضو حماس: قبل از دوره ملک سلمان روابط خوبی با عربستان داشتیم

یک عضو حماس: قبل از دوره ملک سلمان روابط خوبی با عربستان داشتیم

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جزئیاتی از دیدار سابق رهبران این جنبش با ولیعهد عربستان را افشا کرد.

به گزارش ایسنا، محمد نزّال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای الشرق مصر درباره دیدار سابق رهبران حماس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اظهار کرد: این دیدار در دوره‌ای انجام شد که بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان بود (آوریل ۲۰۱۵ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) انجام شد.

به گفته نزال، در این دیدار رهبران رتبه یک دفتر سیاسی حماس و در راس آنها خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش حضور داشتند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت، در این دیدار تصمیم بر آن شد که دیدار دیگری در آینده انجام شود اما این دیدار انجام نشد.

او افزود: دیدار با بن سلمان مسؤولان عربستان را مجبور کرد ماهر صلاح، از مسؤولان حماس را که از چند ماه قبل همراه با تعدادی دیگر بازداشت شده بود، آزاد کند.

نزال در ادامه از ارتباط خوب جنبش با رهبری عربستان در دوره پادشاهی ملک فهد و نیز ملک عبدالله گفت.

وی ادامه داد: ملک فهد پنج میلیون ریال را از طریق پسرش عبدالعزیز به حماس اهدا کرد، ملک عبدالله نیز در دوره‌ای که ولیعهد بود مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به این جنبش بخشید که این پول را پسرش متعب تحویل داد.

نزال گفت: حماس پیش از دوره ملک سلمان روابط خوبی با عربستان داشت و دیدارهایی با ترکی فیصل، رئیس سابق اطلاعات این کشور، خالد الحمیدان، رئیس فعلی آن و دیگر مسؤولان عربستان انجام داد.

این عضو دفتر سیاسی حماس از رهبری عربستان خواست پرونده بازداشت محمد الخضری، نماینده این جنبش در عربستان و حدود ۶۰ فلسطینی و اردنی را که همگی از طرف ریاض متهم به وابستگی به یک تشکل تروریستی و حمایت مالی از آن شدند، مختومه کند.

او گفت: آنها ۶۰ تن را که دهه‌ها از اقامت آنها در عربستان می‌گذرد، بدون ارتکاب هرگونه تخلفی بازداشت کردند و عربستان باید در نحوه برخورد خود با حماس و محدود کردن حامیان مساله فلسطین تجدیدنظر کند.

خالد مشعل چند روز قبل گفته بود، حماس برخی کشورها و چهره‌ها را واسطه کرد تا عربستان بازداشتی‌ها آن را آزاد کند اما ریاض تمامی این درخواست‌ها و میانجی‌گری‌ها را نادیده گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha