• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021712512
  • خبرنگار : 71610

آغاز نشست مالی پرمناقشه در کاخ بعبدا؛ دیاب: جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست

آغاز نشست مالی پرمناقشه در کاخ بعبدا؛ دیاب: جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست

نشست "مالی ملی" لبنان که قبلا میشل عون درخواست آن را داده بود در کاخ بعبدا با حضور روسای فراکسیون‌های پارلمانی جز فراکسیون المستقبل با محوریت ارائه طرح بهبودی مالی مصوب دولت این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، نشست مالی لبنان برای ارائه طرح بهبودی مالی مصوب دولت با حضور میشل عون، رئیس جمهوری، حسان دیاب، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور آغاز شد.

در همین راستا، میشل عون در ابتدای این جلسه اظهار کرد: بیرون آمدن از تونل تاریکی که در آن هستیم جزئی از مسؤولیت همه است و طرح مالی دولت با دید اقتصادی بررسی شده است نه دید سیاسی.

وی افزود: هدف برنامه دولت اجرای تدابیر اصلاحاتی برای تقویت رشد و افزایش بهره وری به موازات اصلاحات مالی با محوریت ریشه کن کردن فساد است. همچنین این طرح به دنبال کاهش بدهی‌های دولتی به شکلی است که لبنان را از خطرآت پیش‌رو حفظ کند و از طریق حسابرسی مالی، امور مالی آن را در یک مسیر پایدار و شفاف قرار می‌دهد.

میشل عون ادامه داد، بحران پیچیده ما ساخته امروز نیست بلکه نتیجه تراکم سیاست‌ها و اقدامات اشتباه اقتصادی است. ما با بحران مهاجرت و کرونا مواجه هستیم که اقتصاد ما را مختل کرده و بیکاری و فقر را افزایش داده است. آسیبی که به زیربنای اقتصادی و مالی کشور وارد شده مستلزم اتحاد و شفافیت است.

در همین حال، حسان دیاب نیز در سخنانی گفت: من از تمامی احزاب سیاسی می‌خواهم که بحث و جدل را رها کنند؛ چراکه اگر لبنان سقوط کند این اختلافات سودی برای کسی نخواهد داشت.

وی افزود: آنچه ما در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم وحی منزل نیست و قابل اصلاح است؛ این طرح مُلک یا حکم دولت نیست، بلکه دستور کار دولت برای بازگرداندن تعادل مالی است. دولت چشم انداز خود را برای اصلاحات مالی و اقتصادی تنظیم کرده است که فرصتی را برای گفت‌وگو با طلبکاران در صندوق بین‌المللی پول ایجاد می‌کند.

حسان دیاب ادامه داد: هیچ جایی برای تسویه حساب‌های قدیمی وجود ندارد و تبادل اتهامات برای همه هزینه سنگینی به همراه خواهد داشت. ما امروز از یک تونل بلند عبور می‌کنیم و برای دستیابی به یک چشم‌انداز و متحد شدن در برابر چالش‌ها، گفت‌وگو ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha