• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99022013774
  • خبرنگار : 71415

ونزوئلا دو مزدور دیگر حمله ناکام دریایی را دستگیر کرد

ونزوئلا دو مزدور دیگر حمله ناکام دریایی را دستگیر کرد

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد، ارتش این کشور دو فرد دیگری را که در تهاجم روز یکشنبه گذشته عاملان مسلح با چند قایق به خاک این کشور با هدف سرنگون کردن دولت نیکولاس مادورو دست داشته‌اند، دستگیر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد، این دو نفر در بخش کوهستانی واقع در جنوب شهر پوئرتو کروز در ایالت آنسوآتگی دستگیر شده‌اند. او در اظهاراتش با تقبیح این اقدام گفت: روسای سیاسی شما که به شما بابت این حمله پول پرداخت کردند کجا هستند؟

پادرینو لوپز با به اشتراک گذاشتن عکسی از این دو مزدور دستگیر شده، عنوان کرد: ما در تعقیب شما هستیم و شما نمی‌توانید پنهان شوید! ما دو مزدور را در بخش کوهستانی در جنوب پوئرتو کروز دستگیر کرده‌ایم و به دنبال دستگیری‌های بیشتر هستیم. روسای سیاسی شما که به شما از بابت این حمله پول پرداخت کردند، کجا هستند؟

در تاریخ سوم مه ارتش ونزوئلا اقدام به دستگیری 13 فرد دخیل در طرح حمله مسلحانه دریایی به خاک این کشور کرد که شامل دو آمریکایی با نام‌های "لوک دنمن" و "آیرن بری" می‌شدند.

هم دنمن و هم بری در تلویزیون ونزوئلا به فعالیت برای یک شرکت امنیتی خصوصی به نام سیلورکورپ و قصدشان برای ربودن مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعتراف کردند.

بعد از خنثی شدن این حمله، جوردن گودرو، بنیانگذار شرکت سیلورکورپ، که از تکاوران کلاه سبز سابق ارتش آمریکا بوده به دست داشتن گروهش در حمله دریایی ناکام به ونزوئلا اذعان کرده و گفت که یک قرارداد هشت صفحه‌ای با خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا امضا کرده است. دنمن و بری بعدا در تلویزیون ونزوئلا آنچه را که قراردادی میان خودشان، گودرو و گوآیدو خواندند، به نمایش گذاشتند.

نمایندگان گوآیدو سریعا هرگونه ارتباط میان وی و حمله ناموفق مذکور به ونزوئلا را رد کردند.

دولت دونالد ترامپ نیز بعدا دست داشتنش در توطئه حمله مزدوران به ونزوئلا را رد کرد و رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که دستگیری دو شهروند آمریکایی مذکور به اتهام دست داشتن در این حمله "هیچ ارتباطی با دولت ما ندارد". این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا جایزه هنگفتی را برای تحویل دادن مادورو و چند تن از مشاورانش به آمریکا به بهانه دست داشتن آنها در قاچاق موارد مخدر تعیین کرده است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد، آمریکا "هیچ ارتباطی با حمله مذکور به ونزوئلا ندارد" و مدعی شد که واشنگتن متمرکز بر "انتقال صلح آمیز" قدرت در این کشور حوزه آمریکایی جنوبی است.

کلمبیا هم هرگونه ارتباط داشتنش با اتفاقات اخیر در ونزوئلا را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha