• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99030703666
  • خبرنگار : 90069

هشدار سازمان حقوق کودکان نسبت به تاثیر بحران کرونا بر کودکان

هشدار سازمان حقوق کودکان نسبت به تاثیر بحران کرونا بر کودکان

سازمان غیردولتی حقوق کودکان که مقر آن در آمستردام است هشدار داد: حقوق کودکان در سراسر جهان از پیامدهای ناشی از بحران کووید ۱۹ به شدت تاثیر می‌پذیرد به ویژه پیامدهای اقتصادی این بحران که شمار فزاینده‌ای از کودکان را در معرض خطرات ناشی از پدیده‌هایی چون کودکان کار و کودک همسری قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این سازمان (KidsRights) در بیانیه‌ای آورده است که پیامدهای پاندمیک و تدابیر به اجرا درآمده از سوی دولت‌ها برای متوقف کردن شیوع کرونا، تاثیر فاجعه آمیزی بر زندگی بسیار از کودکان گذاشته است.

در این بیانیه به نقل از "مارک دویار"، رئیس این سازمان آمده است: این بحران، تاثیرات مثبت سال‌ها پیشرفت در مسیر تامین رفاه کودکان را از میان برد.

در ادامه این بیانیه، هشدار داده شده که بستن مدارس، عملا کودکان را در وضعیت بسیار شکننده قرار داده به ویژه که بسیاری از آنها وادار به ورود به بازار کار یا مجبور به تن دادن به کودک همسری شدند.

سازمان حقوق کودکان در ادامه این بیانیه اعلام داشت که فشار ناشی از کووید۱۹ بر ساز و کارهای نظارت بهداشتی در کمال تاسف، منجر به متوقف شدن برخی برنامه‌های پیشگیرانه علیه بیماری‌هایی همچون فلج اطفال و حصبه گردید که به بالا رفتن میانگین مرگ و میر اطفال و ثبت هزاران مورد مرگ‌های بیشتر خواهد انجامید.

براساس برآوردهای این سازمان غیردولتی، متوقف ساختن کمپین‌های واکسن ضد حصبه در دست‌کم ۲۳ کشور جهان تا به امروز بر بیش از ۷۸ میلیون کودک ۹ سال و زیر این سن، تاثیر گذاشته است.

دویار در این بیانیه تاکید کرده که توجه ویژه به موضوع حقوق کودکان، اکنون بیش از هر زمان دیگر حائز اهمیت بوده و ضرورت دارد.

سازمان حقوق کودکان در بیانیه خود، شاخص سالانه حقوق کودکان جهان در ۱۸۲ کشور و میزان احترام آنها به این حقوق را با استناد به داده‌های سازمان ملل، انتشار داده است.

بنابر گزارش العربیه، در شاخص سال ۲۰۲۰ حقوق کودکان، ایسلند در مرتبه نخست قرار گرفته و پس از آن سوئیس و فنلاد قرار دارند و آخرین رتبه را کشورهای چاد، افغانستان و سیرالیون اشغال کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha