• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99040302006
  • خبرنگار : 71516

ازسرگیری درگیری‌ها در ابین ساعاتی پس از توافق آتش‌بس/اعزام ناظران به یمن برای نظارت بر آتش‌بس

ازسرگیری درگیری‌ها در ابین ساعاتی پس از توافق آتش‌بس/اعزام ناظران به یمن برای نظارت بر آتش‌بس

تنها چند ساعت بعد از اعلام توافق آتش‌بس میان شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی، درگیری‌ها میان دو طرف در استان ابین ازسرگرفته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع در استان ابین اعلام کرد: درگیری‌ها میان نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن و دولت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی درحالی ازسرگرفته شده که دو طرف درخواست ائتلاف عربی برای آتش‌بس و مذاکرات را قبول کرده‌اند.

به گفته این منبع شبه‌نظامیان حزب الاصلاح وابسته به دولت مستعفی یمن آتش‌بس را نقض کرده است.

دوشنبه محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن از توافق دولت مستعفی و شورای انتقالی با آتش‌بس و مذاکرات خبر داد.

دولت مستعفی یمن دوشنبه اعلام کرد شورای انتقالی باید خودمختاری مناطق جنوب را لغو کند و کمیته‌های سیاسی و نظامی فعالیتشان را برای اجرای توافق ریاض ازسربگیرند.

دولت مستعفی از درخواست ائتلاف عربی برای آتش‌بس و پایبندی به توافق ریاض استقبال کرد.

همچنین انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات از توافق آتش‌بس میان شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن استقبال کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی نیز در سخنانی در واکنش به موافقت شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن با آتش‌بس و آغاز مذاکرات، اظهار کرد: ائتلاف عربی در سایه تحولات اخیر در سقطری و أبین، از موافقت شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی با آتش‌بس و توقف تنش استقبال می کند.

وی افزود: ائتلاف عربی نسبت به تحولات اخیر در برخی استان‌های جنوبی یمن متأسف است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که با پایبندی به آتش‌بس و توافقنامه ریاض و همچنین بازگرداندن اوضاع سقطری به روال عادی، ثبات، امنیت و منافع ملی یمن و ملت آن را در اولویت خود قرار دهند.

المالکی تأکید کرد که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف متجاوز عربی ناظرانی را برای نظارت بر آتش‌بس همه‌جانبه در ابین مستقر خواهد کرد.

محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن شامگاه دوشنبه در توییتر نوشت: در ادامه تلاش‌های عربستان و کشورهای ائتلاف سعودی برای توقف خونریزی‌ها، پایان درگیری‌ها و حفظ وحدت، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با درخواست آتش‌بس فراگیر در ابین و توقف تنش در تمامی استان‌ها و آغاز نشست‌های کمیته‌های طرفین در عربستان جهت اجرای فوری توافقنامه ریاض موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha