• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99041108286
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

پاسخ به برخی سؤالات در خصوص " کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده"

پاسخ به برخی سؤالات در خصوص " کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده"

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به برخی سؤالات مطرح‌شده در خصوص" کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده" پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، در پی طرح سوالاتی در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز، معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع  هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه  کرد.  

متن سؤالات همراه با پاسخ‌های داده‌شده توسط معاونت آموزش ابتدایی منتشر شده که به شرح زیر است:

چه تدابیری برای ممانعت و عدم تمایل اولیاء از حضور دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درسی اتخاذ شده است؟

برگزاری جلسات آموزش اولیاء در کانال تخصصی اولیاء در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیاء، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای  ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

آموزش در خانه با مدیریت اولیاء را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فرصت‌های آموزشی متنوع به صورت‌های مختلف، ارائه تکالیف با محوریت افزایش مهارت‌آموزی دست ورزی با همراهی اولیاء، تشکیل بانک اطلاعات اولیاء و شبکه آموزشی همراه معلم و تبادل تجربه نحوه همکاری اولیاء در فرایند یاددهی، یادگیری به‌منظور اطمینان از ارائه آموزش استاندارد و کیفی به دانش‌آموزان، ازجمله ویژگی‌های آموزش در خانه است.

نظرتان در خصوص ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی – توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی – توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش – یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

پروتکل‌های بازگشایی مدارس چگونه است؟

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده مغایر با پروتکل‌های بهداشتی است، چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیاء مورد تأکید است؛ همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.