• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99042820438
  • خبرنگار : 71415

یک تحلیلگر غربی: اروپا و آمریکا کاملا در قبال سوریه شکست خوردند

یک تحلیلگر غربی:  اروپا و آمریکا کاملا در قبال سوریه شکست خوردند

راینر سولیچ، تحلیل دویچه وله می‌گوید، بشار اسد رئیس جمهور سوریه 20 سال است که در قدرت است و حالا می‌تواند به خودش افتخار کند.

به گزارش ایسنا، از دیدگاه وی بشار اسد می‌تواند از این که تا به حال توانسته 20 سال در قدرت باقی بماند به خود افتخار کند. او به لطف کمک نظامی قابل توجه روسیه و ایران به شکل موثر توانست در جنگ داخلی سوریه پیروز شود. مخالفان او که هم اکنون به سطح تعداد معدودی شبه نظامی افراطگرا تقلیل یافته‌اند اکنون تنها کنترل بخش‌های کوچکی از این کشور را در دست دارند.

این تحلیلگر نوشته است: در عین حال غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بشار اسد نسبت به داعش و دیگر شبه نظامیان تروریست که نمایشی چشمگیر از اقدامات بی رحمانه و سبعانه را اجرا کردند، خطر کمتری به حساب می‌آید. دولتها و ناظران غربی دست از درخواست برای استعفای او از ریاست جمهوری برداشته‌اند. همچنین مخالفان دموکرات بشار اسد هر چند که حامیان فراوانی در اروپا و آمریکا در ابتدای امر پیدا کردند اما حالا به حاشیه رانده شده‌اند. بشار اسد می‌تواند روی این واقعیت نیز به عنوان یکی از دستاوردهایش حساب کند. اما این حقیقت که این رئیس جمهور محکمتر از قبل در صندلی قدرت قرار دارد، بیشتر به روسیه و ایران و همچنین ناکامی‌های غرب ارتباط پیدا می‌کند.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر از هر چیز نگران خودش بود و به تدریج مشغول یک عقب نشینی راهبردی از منطقه به رغم یک سری چرخش‌های موقعیتی بوده است. باراک اوباما، رئیس جمهور قبل از ترامپ هم وقتی که به تهدیدش برای مداخله نظامی در سوریه در صورت عبور حکومت بشار اسد از به اصطلاح خط قرمز عمل نکرد، مسخره بودن سیاست غرب در قبال سوریه را نشان داد.

در عین حال اتحادیه اروپا نیز صرفا بر مساله کمکهای انساندوستانه متمرکز شد و نهایت تلاشش را می‌کند تا نگذارد پناهجویان بیشتری از سوریه و منطقه عازم مرزهایش شوند. بروکسل با ترکیه توافقی را برقرار کرده و هم اکنون ترکیه نقش یک "دربان" را در دروازه‌های اروپا ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha