• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99042921596
  • خبرنگار : 71368

محسن هاشمی خواستار شد

بانک ها برای انتشار اوراق مشارکت دنبال وثیقه ملکی نباشند

بانک ها برای انتشار اوراق مشارکت دنبال وثیقه ملکی نباشند

رئیس شورای شهر تهران در مورد سرانجام اوراق مشارکت مترو گفت: اکثر بانک ها به دلیل بدهی های شهرداری از انتشار اوراق مشارکتش طفره می روند، اما بانک رفاه قبول کرده که این اوراق را منتشر کند اما یک بحثی پیش آمده که سقف مجوز بانک رفاه در این حد نیست که این سقف را افزایش دادندو باید منتظر مصوبه مجمع باشیم.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالها بود که طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در شهرداری مانده و کارشناسان در حال مطالعه بودند، گفت: خوشبختانه امروز لایحه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ را بررسی کرده و به تصویب رساندیم و بر همین اساس امیدواریم بلاتکلیفی ها در این منطقه با وجود این مصوبه رفع شود.

وی با بیان اینکه در دستور جلسه دوم بحث بلیت الکترونیک برای حمل و نقل عمومی را بررسی کردیم گفت: البته این لایحه مربوط به سال ۹۲ است اما هر ساله اصلاحاتی بر روی این لایحه زده می شود که امروز بیشتر بر روی تخفیفات برای گروه های آسیب پذیر تمرکز کردیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس پیشنهاد شده بود که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شود اما برخی از اعضای پیشنهاد دادند که این تخفیف ۹۰ درصد باشد گفت: سرانجام اعضای شورا به تخفیف ۱۰۰ درصدی رأی مثبت داده و این بلیت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و امام خمینی رایگان خواهد بود. البته حرف ما این است که تخفیف ها را باید مراکز مورد نظر پرداخت کنند و بر همین اساس باید تفاهم نامه ای بین سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و شهرداری تهران منعقد شود تا افرادی که آنها معرفی می کنند بتوانند تا سقف معینی به صورت رایگان از این کارت بلیت ها استفاده کنند.

وی در خصوص تعطیلی شرکت واگن سازی مترو نیز با بیان اینکه این شرکت ۱۰۰ درصد تعطیل نمی شود گفت: نیمی از پرسنل این کارخانه در حوزه نگهداری واگن های موجود فعال هستند و یکی از قراردادهای جاری شهرداری نیز با این کارخانه تعمیر و اورهال قطارهای موجود است و می دانید برخی از واگن های فعلی بیش از یک و نیم میلیون کیلومتر حرکت داشتند که حالا باید اورهال شوند؛ اما بخشی از این کارکنان در قسمت تولید قطارها فعال بودند و سالانه ۱۰۰ واگن تولید می کردند اما حالا روز گذشته آخرین سفارشات نیز تحویل شهرداری شد و آنها فعلا قرارداد فعالی ندارند و لازم است هر چه سریعتر شهرداری قراردادهای مختلف در حوزه واگن را فعال کند و حتی پیشنهاد کردیم که منتظر تامین اعتبار و خرید تجهیزات خارجی نماند و فکری به حال داخلی سازی تجهیزات کند تا این ۲۵۰ نفر کارگر نیز فعال شوند.

وی در مورد سرانجام اوراق مشارکت مترو گفت: اکثر بانک ها به دلیل بدهی های شهرداری از انتشار اوراق مشارکتش طفره می روند اما بانک رفاه قبول کرده که این اوراق را منتشر کند اما یک بحثی پیش آمده که سقف مجوز بانک رفاه در این حد نیست که این سقف را افزایش دادندو باید منتظر مصوبه مجمع باشیم.

وی افزود: مشکل دوم این است که قبلا شهرداری با یک نامه اعلام می کرد که حساب های بانکی اش را به عنوان وثیقه زیر کلید بانک ها قرار می دهد و این نامه قبلا به عنوان وثیقه قبول می شد اما حالا برخی بانک ها دنبال وثایق ملکی هستند و از آنجایی که عمدتا املاک شهرداری دارای مشکلاتی است، در بلند مدت دچار سوء تفاهم و مشکل می شوند که من از بانک ها می خواهم دنبال وثیقه ملکی نباشند چرا که وقت کم است و باید هر چه زودتر کار را پیش ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha