• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99043123519
  • خبرنگار : 71415

رهبر حزب بریگزیت: از روسیه عذرخواهی کنید

رهبر حزب بریگزیت: از روسیه عذرخواهی کنید

در پی انتشار گزارش پارلمان انگلیس درباره مداخله روسیه در انتخابات و سیاست داخلی این کشور، رهبر حزب بریگزیت انگلیس خواستار "عذرخواهی های جدی" از مسکو از جانب مخالفان بریگزیت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی اکسپرس، حامیان بریگزیت در انگلیس که نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت نیز یکی از آنهاست، بعد از انتشار نتایج یک تحقیقات درباره مساله مداخله روسیه در انتخابات بریتانیا به این مساله واکنش نشان دادند. این تحقیقات عنوان داشته، این "اگر غیرممکن نباشد اما دشوار است" که به ارزیابی موفق بودن هر کدام از این تلاشها بپردازیم.

فاراژ در توئیتی نوشت: بنابر این هیچ سند و مدرکی دال بر مداخله روسیه در رفراندوم بریگزیت وجود ندارد. انتظار می رود یک سری عذرخواهی های جدی صورت بگیرد.

او در ادامه توئیتش نوشت: سالها شاهد دروغها و افتراهای سیاستمداران حامی باقی ماندن در اتحادیه اروپا و عمده رسانه‌های کشورمان بودیم. هیچ سند و مدرکی در خصوص مشارکت روسیه با سایت http://Leave.EU یا من در رفراندوم وجود نداشته است.  همه این‌ها حقه بودند. حالا لازم است که برخی عذرخواهی کنند.

همچنین رابرت لووه، نماینده سابق حزب بریگزیت در پارلمان  نیز خواستار عذرخواهی حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شده و در توئیتی نوشت: در حال گذر از میان اشکهای طرفداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا. انتظار می رود یک سری عذرخواهی های جدی انجام شوند.

گزارش مربوط به این تحقیقات انجام شده از جانب نمایندگان پارلمان انگلیس به توصیف نقش کرملین در همه پرسی مربوط به بریگزیت به عنوان "اولین مداخله در انتخابات دموکراتیک یک کشور غربی در دوران بعد از جنگ سرد" پرداخت.

این تحقیقات ۱۸  ماهه انجام شده توسط کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس متذکر شد که این اتهام‌زنی به صورت گسترده شده مبنی بر اینکه روسیه به دنبال اعمال نفوذ بر رای دهندگان در همه پرسی سال ۲۰۱۶ بریگزیت بوده اما در نهایت حکم داد که ارزیابی موفقیت آمیز بودن هر کدام از این تلاشها "اگر نگوییم غیرممکن اما دشوار است".

کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس تاکید کرد، به دنبال ارزیابی "تاثیر" تلاشهای روسیه برای اعمال نفوذ بر همه پرسی ۲۰۱۶ بریگزیت نیست.

انتشار این گزارش چند روز بعد از آن انجام شده که دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، "این تقریبا مسلم است" که مسکو برای مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۹ تلاش کرده بود.

طرفداران بریگزیت در توئیتر مخالفان بریگزیت را ازبابت ادعای مداخله روسیه در همه پرسی ۲۰۱۶ به نفع رقم خوردن بریگزیت به تمسخر گرفتند.

یکی از کاربران توییتر گفت: تنها مداخله در طول رفراندوم از جانب مخالفان بریگزیت که برای تاثیرگذاری بر نتیجه به اشاعه دروغ و پروپاگاندا می پرداختند صورت گرفت که بعدا به زیبایی نتیجه عکس داد.

کاربر دیگری اظهار کرد: این درخشان است اما مطمئنم که مخالفان دیوانه بریگزیت خواهند گفت که این یک سرپوش گذاری است.

کاربر دیگری هم عنوان کرد" طرفداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا مثل اینکه متوجه نمیشوند. ما خواستیم از اتحادیه اروپا خارج شویم و به نفع این خروج رای دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha