• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99050704912
  • خبرنگار : 71610

چشم‌انداز سیاسی خالد مشعل برای مقابله با طرح الحاق

چشم‌انداز سیاسی خالد مشعل برای مقابله با طرح الحاق

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس چشم‌اندازی سیاسی را برای مقابله با طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس چشم‌انداز سیاسی را برای احیای طرح وحدت ملی فلسطین و مقابله با طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مطرح کرد.

این چشم‌انداز در مقاله‌ای مطرح شده است که توسط مجمع اندیشه عربی در لندن منتشر شد و این مجمع اعلام کرد که درصدد برگزاری یک سمینار ویژه با خالد مشعل و حضور روشنفکران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و سیاستمداران برای بررسی این چشم‌انداز است.

خالد مشعل در چشم انداز مطرح شده درباره طرح الحاق، پیشینه‌های زمانی آن و انگیزه‌های تاکتیکی برای به تاخیر انداختن آن صحبت کرده و "برنامه ای ملی" را بر اساس آزاد گذاشتن مقاومت و مقابله همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است.

مشعل همچنین چشم‌اندازی را برای پیشبرد طرح ملی فلسطین مطرح کرده و نقشه راهی را برای اعتبار بخشیدن دوباره به آن از طریق توافق ملی پیشنهاد کرده است.

چشم انداز سیاسی خالد مشعل بر تغییر وظایف تشکیلات خودگردان فلسطین استوار است، طوری که این تشکیلات قادر به مقابله با نقض‌های رژیم صهیونیستی باشد.

طبق پیشنهاد خالد مشعل، هرگونه تصمیم درباره آینده تشکیلات خودگردان فلسطین باید پس از بررسی همه‌جانبه تمامی گزینه‌ها و با یک توافق ملی اتخاذ شود.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس همچنین برای مقابله با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری تعریف مجدد اصول و حقوق ملی فلسطین را پیشنهاد کرد و خواستار بازسازی نهادهای سیاسی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بر اساس دموکراسی واقعی شد.

خالد مشعل در ادامه یک "برنامه مبارزاتی" را پیشنهاد کرد که شامل تمامی اشکال مبارزه و مقاومت و در رأس آنها مبارزه مسلحانه و مقاومت مردمی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha