• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99052216148
  • خبرنگار : 71457

هشدار کارشناسان نسبت به سوء استفاده داعش از تنش‌ها در جنوب لیبی

هشدار کارشناسان نسبت به سوء استفاده داعش از تنش‌ها در  جنوب لیبی

هشدارهای جدیدی نسبت به گروهک‌های داعشی در جنوب لیبی مطرح شده است که می‌توانند به ویژه در سایه تنش‌های امنیتی رخ داده در لیبی، برخی از روستاها را در جنوب این کشور تهدید کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، در سایه وضعیت دودستگی موجود و نیز با توجه به اطلاعاتی مبنی بر ظاهر شدن داعش در صبراته در غرب لیبی، این تهدیدهای جدید خطر بسیاری را به همراه دارند.

محمد الشریف، کارشناس در امور گروه‌های تروریستی در لیبی می‌گوید که تحرکات مشکوکی میان گروه‌های موسوم به "شورای درنه و بنغازی" با سرکرده‌های داعش در جنوب لیبی وجود دارد.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: خطرات در این نهفته است که اعضای داعش به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و به فرماندهان خود در تصمیم‌گیری‌ها رجوع نمی‌کنند که باعث می‌شود در سایه تماس‌ها برای تعیین گام احتمالی که برای آن برنامه ریزی می‌کنند، شرایط دشوارتر شود.

در همین راستا، منابع میدانی در لیبی تاکید کردند، برخی از گروهک‌ها در مزارع در جنوب لیبی تحرکاتی دارند و از وضعیت تنش در سراسر لیبی بهره‌برداری می‌کنند.

منابع تاکید کردند که ظاهر شدن داعش در صبراته ممکن است به صورت گسترده بر گروهک‌های مستقر در مزارع تاثیر بگذارد و آنها ممکن است برخی از مناطق را در جنوب لیبی تهدید کنند؛ همانطور که در دفعات گذشته رخ داد و به روستاهایی حمله کردند.

در فوریه، کارشناسان نسبت به افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل و صحراء به ویژه در سایه ادامه درگیری‌ها در لیبی هشدار دادند.

کارشناسان تاکید کردند، عملیاتی که در لیبی جریان دارد و رسیدن برخی از گروه‌های تروریستی به این کشور، باعث تقویت فعالیت گروه‌ها در ساحل و صحراء می‌شود و این منطقه تحت کنترل آن گروه‌هایی درآمده است که تعدادشان سریعاً افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha