• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99061813930
  • خبرنگار : 71451

فاز نخست موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود

فاز نخست موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود
تصویر تزیینی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت:فاز اول مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس لرستان هم‌زمان با هشت استان دیگر با حضور مسئولین استانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتتاح می‌شود.

به گزرش ایسنا،  محسن رشیدی که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان سخن میگفت، بیان کرد: دفاع مقدس یک جریان حیاتی مقاومت و پایداری را در میان نسل حاضر نهادینه کرد تا در سایه  ولی‌فقیه، وحدت، همدلی و همبستگی مردمی و اقتدار نیروهای مسلح، شاهد شکوفایی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، استقلال فرهنگی، ارتقاء معنویت و سبک زندگی اسلامی و انقلابی باشیم.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس تبعیت از ولایت مطلقه فقیه  و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع)، تثبیت و صدور انقلاب اسلامی را به همراه داشت، افزود: هفته دفاع مقدس سال‌جاری مقارن است با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی که پس‌از گذشت ۴۰ سال از ایثارگری‌های آن دوران شاهد صلابت نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی در سایه مقاومت و پایداری در برابر دشمنان و حامیان منطقه‌ای آن‌ها هستیم.

رشیدی از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان در هفته دفاع مقدس سال‌جاری خبر داد و گفت: فاز اول مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس لرستان هم‌زمان با هشت استان دیگر با حضور مسئولین استانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که از ایران اسلامی به‌عنوان الگو برای ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان یاد می‌شود، گفت: امروزه نسل جوان ما نیازمند آشنا شدن با آن آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند و چگونگی آن می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و تضویح داد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود و در استان ما نیز با توجه به تمهیدات ستاد مبارزه با کرونا، نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله دفاع مقدس برپا خواهد شد و همه خدمات عرضه شده از طرف همه دستگاه‌ها و ادارات  در این نمایشگاه عرصه می‌شود.

رشیدی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و متذکر شد: قرار است در سراسر کشور از یک میلیون نفر تجلیل شود که سهم استان لرستان از این تعداد، ۲۷ هزار نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha