• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99070201136
  • خبرنگار : 71431

پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران باید فقط کاربری مدیریت بحران داشته باشند

پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران باید فقط کاربری مدیریت بحران داشته باشند

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران باید فقط کاربری مدیریت بحران داشته و در این راستا فعالیت کنند.

رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات نشست ادواری دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق گفت: در این جلسه گزارش‌هایی از دبیران ستادهای مدیریت بحران در مناطق دریافت شد. همچنین تاکید شد که پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران باید فقط کاربری مدیریت بحران داشته باشند و هر گونه تغییر در اهداف این پایگاه ها مجاز نیست. بنابراین اگر اقدامات دیگری نظیر اقدامات ورزشی و ... هم در این پایگاه‌ها انجام شده، نباید با ماهیت و کاربری اصلی این پایگاه‌ها در تضاد بوده و بتوان آن ها را در کمترین زمان ممکن در حین بحران به کاربری اصلی خود بازگردد.


وی با بیان اینکه هدف از تاسیس این پایگاه ها کمک به امر مدیریت بحران و ایجاد حس آسایش در شهروندان است، افزود: پایگاه های مدیریت بحران باید در خدمت اهداف مدیریت بحران باشد و تمامی ۱۰۰ پایگاه در راستای این هدف باید آماده باشند.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران ظرفیت و پتانسیل مدیریت بحران تهران محسوب می شوند و لازم است که  آمادگی صد در صدی برای مقابله با بحران‌ها داشته باشند.


کرمی محمدی بر لزوم پیگیری و هماهنگی ستادهای مدیریت بحران مناطق با استان های معین تاکید کرد و با اشاره به نقش مهم و بی بدیل استان های معین به عنوان اصلی‌ترین واحدهای کمکی در امر امداد رسانی در زمان بحران گفت: برای هر یک از استان های مذکور پایگاهی برای ذخیره تجهیزات و محلی برای استقرار گروه های اعزامی در نظر گرفته شده است و پایگاه های معین بخشی از پایگاه های مدیریت بحران تهران هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران محل استقرار خانه های دوام و ایمنی، عوامل جمعیت هلال احمر، کارشناسان نواحی و ذخیره تجهیزات سبک امداد و نجات است، گفت: پس از بحران باید در سریع ترین زمان ممکن این حضور به انجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha