• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070201332
  • خبرنگار : 71610

در ششمین سالروز انقلاب "۲۱ سپتامبر"

انصارالله: عربستان امروز در باتلاق است/ حملاتمان به ریاض نتانیاهو را نگران کرده است

انصارالله: عربستان امروز در باتلاق است/ حملاتمان به ریاض نتانیاهو را نگران کرده است

سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت که دلیل انتخاب گزینه تجاوز توسط آمریکا، عربستان و امارات حرکت یمن به سمت استقلال بود.

به گزارش ایسنا، محمد عبد السلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه "نبأ" با اشاره به انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور اظهار کرد: آمریکایی‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند بر انقلاب یمن مسلط شوند. آمریکایی‌ها، نظام سعودی و امارات پس از آنکه متوجه حرکت یمن به سمت استقلال شدند گزینه تجاوز علیه آن را انتخاب کردند.

وی افزود: انقلاب ۲۱ سپتامبر با خون غسل تعمید داده شد و امروز از قدرت، مقاومت و حضور بیشتری برخوردار است و اگر این انقلاب نبود، آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند که یمن از جمله کشورهایی باشد که روابطش را با دشمن صهیونیستی عادی سازی می‌کند.

عبد السلام در ادامه تصریح کرد: عربستان امروز گرفتار یک باتلاق شده است و ریاض پس از شلیک ۸۳ موشک بالستیک به خاک آن اذعان به هدف قرار گرفتن اراضی خود می‌کند.

وی ادامه داد: طبق نامه‌ها و پیام‌هایی که از طریق میانجیگران به دست رهبری یمن رسیده است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر نسبت به برخورد یک موشک یمنی به "ینبع" عربستان نگران است و آن را خطری استراتژیک برای "اسرائیل" می‌داند. این رژیم تا زمانی که سازمان‌های سعودی و اماراتی به جای آن می‌جنگند و افراد دیگری هزینه آن را می‌پردازند، وارد جنگ در منطقه نخواهد شد.

این مقام یمنی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: از نظر ما فلسطین از مدت‌ها قبل توسط طرف‌هایی که روابطشان را عادی کردند مورد هدف قرار گرفته بود و این عادی سازی محرمانه بود و دولت آمریکا تصمیم گرفت که آن را علنی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ از خائنان به بدترین شکل ممکن یاد خواهد کرد و کسانی که خودشان را به آغوش دشمن صهیونیستی انداختند، گرفتار موقعیت دشواری می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha