• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99072921446
  • خبرنگار : 71605

بولتون: قابلیت بازدارندگی آمریکا باید تقویت شود

بولتون: قابلیت بازدارندگی آمریکا باید تقویت شود

کارشناسان آمریکایی معتقدند چالش‌های امنیتی نشانه گرفته شده از سمت دشمنان آمریکا از جمله چین و کره شمالی، نیازمند افزایش قابلیت‌های بازدارندگی ایالات متحده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آن‌ها همچنین بر لزوم افزایش بیشتر اتحاد آمریکا برای دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های فزاینده امنیتی از سمت این کشورها، تأکید کردند.

"جان بولتون"، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در وبیناری به میزبانی شورای آتلانتیک گفت: چین، تهدید قرن بیست و یکم است، اما اگرچه آن‌ها در سطح استراتژیک مهم و قابل توجه هستند، گمان نمی‌کنم که شما بتوانید تهدیدات فوری‌تر- تهدیدات گسترش هسته‌ای کره شمالی و ایران را که همواره بدتر می‌شوند و تهدید ادامه‌دار تروریسم- را نادیده بگیرید.

وی اظهار کرد: من فقط گمان می‌کنم که چهار سال آینده، صرف‌نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور باشد، بسیار مهم خواهد بود. این زمان مناسبی برای کاهش بودجه وزارت دفاع نیست. ما باید قابلیت‌های خود را، با توجه به محدوده گسترده تهدیداتی که با آن‌ها مواجهیم، افزایش دهیم.

کره شمالی اصولاً توافق کرد که تسلیحات هسته‌ای خود را در اولین نشست بین آمریکا و کره شمالی که در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ برگزار شد، تسلیم کند.

این کشور کمونیستی همچنین از اواخر ۲۰۱۷ یک مهلت قانونی خودتعیین را برای آزمایشات هسته‌ای و موشک‌های دوربرد رعایت کرده است، اما در یک رژه نظامی اخیر، از یک موشک بالستیک قاره‌پیما جدید، با بردی بیشتر پرده برداشت که ظاهراً این گمانه‌زنی‌های دیرینه که پیونگ‌یانگ به افزایش قابلیت‌های پرتاب هسته‌ای و دور برد خود ادامه می‌دهد، را مورد تأیید قرار داده است.

مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای آمریکا-کره شمالی از دومین نشست ترامپ و کیم در هانوی در فوریه ۲۰۱۹ که بدون تفاهم پایان یافت، متوقف شده است.

"جیمز جونز"، مشاور سابق امنیت ملی در دولت اوباما نیز بر اتحاد آمریکا برای کنار آمدن با تهدیدات کشورهایی نظیر کره شمالی تأکید کرد.

وی در سمینار مجازی به میزبانی اندیشکده مستقر در واشنگتن اظهار کرد: ما می‌دانیم که چین یک تهدید واقعی است. می‌دانیم که روسیه مایه رنجش است، گرچه در این امر باهوش نیست. می‌دانیم که کره شمالی چه چیزی است.

جیمز افزود: ما صحبت‌هایی درباره برگرداندن نیروها از خارج به قاره آمریکا و به ویژه اروپا می‌شنویم. این مسئله برای دوستان و متحدان ما نگران‌کننده است و بنابراین من فکر می‌کنم یکی از اولین کارهایی که ما باید بکنیم، رسیدن به یک بیانیه سیاسی روشن است که اقدام روشنی را که به آن متعهد هستیم، به همراه دارد. ما می‌خواهیم جایگاه خود به عنوان یک رهبر جهانی را حفظ کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha