• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99073022364
  • خبرنگار : 71219

اکران آنلاین جای پرده سینما را نمی‌گیرد

اکران آنلاین جای پرده سینما را نمی‌گیرد

سازنده فیلم «پیله و پروانه» معتقد است:‌ برای یک فیلمساز، اکران آنلاین هیچگاه جای پرده سینما و تماشای فیلم با مخاطب را در سالن نمی‌گیرد.

محمد صالحی‌نژاد کارگردان فیلم «پیله و پروانه» است که اثرش در بخش رقابتی فیلم‌های بلند داستانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان قرار دارد. این فیلم روایت دو کودک در روستایی در شمال کشور است که یکی از آن‌ها با مخالفت پدرش امکان رفتن به مدرسه را ندارد و دیگری به دنبال جبران این اتفاق برای اوست.

این فیلمساز به ایسنا می‌گوید: «پیله و پروانه» اولین فیلم  جشنواره‌ای من است و قبلا یک فیلم تلویزیونی به اسم «فریاد در سکوت» ساخته بودم. «پیله و پروانه» در مناطق ییلاقی شهرستان بابل ساخته شده و بیشتر بازیگران هم بجز چند نفر محدود، همه نابازیگر بودند. 

او درباره ساخت فیلمی در ژانر کودک اضافه می‌کند: زمانی که شروع به ساخت کردم براساس ایده‌ای بود که از قبل داشتم و اینطور نبود که بخواهم فیلم کودک بسازم، درواقع به اجبار داستان به این سمت رفت ولی الان بسیار خوشحالم و می‌خواهم حتما این روند را ادامه دهم و فکر نمی‌کنم دیگر این ژانر را کنار بگذارم چون ارتباط با بچه ها و دنیای آن‌ها خیلی جذاب است، اگرچه سختی‌های زیادی هم دارد.

صالحی‌نژاد ادامه می‌دهد: کار با بچه‌های روستا خیلی لذت بخش است و برای فیلم بعدی هم حتما سراغ کاری از همین جنس می‌روم که البته فیلمنامه سوم هم شروع شده هرچند می‌دانم بی‌مهری‌هایی در این حوزه وجود دارد.

او با اشاره به اینکه برای ساخت «پیله و پروانه» از کمک و حمایت دولتی برخوردار نبوده است، درباره اکران آنلاین فیلمش در جشنواره کودک و نوجوان می‌گوید: از ابتدا راضی به اکران آنلاین نبودم ولی چاره‌ای دیگر نبود چون با قول‌هایی که مدیران جشنواره دادند مبنی براینکه احتمال کپی فیلم کم باشد و اینکه بیشتر فیلم‌های تجاری قاچاق می‌شوند، راضی به شرکت در جشنواره شدم. در حالی که برای یک فیلمساز حتی اگر در سالنی با 50 نفر تماشاگر، فیلم دیده شود از اکران آنلاین بهتر است و این نوع نمایش اصولا کارگردان را راضی نمی‌کند چرا که ارتباط نزدیک با مخاطب، بیش از هر چیزی برای فیلمساز مهم است. 

کارگردان «پیله و پروانه» در پایان تاکید می‌کند: قطعا با توجه به اینکه خودم تهیه‌کننده فیلم بودم، بیشتر دست و دلم برای کارم و سرنوشتش می‌لرزد تا تهیه‌کننده‌ای که سازمانی باشد، اما دیده شدن فیلم هم برایم مهم است و بعد از این جشنواره، برای نمایش دادن فیلم در جشنواره‌های خارجی هم اقدام می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha