• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99080704589
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

حمایت رئیس پارلمان بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران

حمایت رئیس پارلمان بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران

رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با نبویشا رادمانوویچ رئیس پارلمان ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس پارلمان ملی بوسنی و هرزگوین با اشاره به سطح خوب روابط میان دو کشور گفت: توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران بخصوص در زمینه اقتصادی مورد حمایت پارلمان بوسنی است و امیدوارم با برطرف شدن هرچه سریعتر پاندمی کرونا در کنار گسترش روابط سیاسی، مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند. 
رادمانوویچ ضمن ابلاغ سلام به همتای ایرانی و تجدید دعوت از ریاست مجلس شورای اسلامی برای سفر به بوسنی اضافه کرد: روابط هیات رئیسه و گروه های دوستی پارلمانی خود را با مجلس شورای اسلامی ایران ادامه خواهیم داد و پارلمان بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات با ایران حمایت می کند. 
وی با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه گفت: ایران کشوری تاریخی و مستقل است و صلح پایدار در منطقه خاورمیانه نیازمند ایرانی با ثبات است.   
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار روابط پارلمانی را از ارکان اساسی در روابط میان  دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه ها گسترش یابد. 
سفیر کشورمان با تاکید بر روابط خوب دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است. 
قلیچ خان با اشاره به حمایت کشورمان از همزیستی اقوام و ادیان مختلف در بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک ها، صرب ها و کروات ها از اهداف سفارت جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش و جایگاه ایران در مبارزه با تروریسم گفت: اگر اهتمام ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه نبود؛ امروز اروپا و سایر نقاط جهان با مشکلاتی جدی در این زمینه روبرو بودند. 
قلیچ خان اضافه کرد: عمده مشکلاتی که مردم ایران برای مبارزه با پاندمی کرونا با آن مواجه هستند در اثر تحریم های ظالمانه و یکجانبه و محدودیت هایی است که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از سوی آمریکا ایجاد شده است. 
طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه پارلمانی، آخرین وضعیت توافقنامه هسته ای و خروج آمریکا از آن و پاندمی کرونا در ایران و بوسنی و هرزگوین گفتگو و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha