• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99080804999
  • خبرنگار : 71475

محکومیت توافقنامه همکاری علمی آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های فلسطینی

محکومیت توافقنامه همکاری علمی آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های فلسطینی

جنبشهای آزادی‌بخش ملی فلسطین "فتح" و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافقنامه آمریکایی-اسرائیلی برای همکاری علمی در کرانه باختری و جولان اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جنبش فتح در بیانیه‌ای که توسط کمیسیونر رسانه و فرهنگ صادر شد، تاکید کرد، این توافقنامه نقض آشکار حقوق بین الملل، قطعنامه های مشروعیت بین المللی و اعلام الحاق پنهانی شهرک‌های صهیونیست نشینی است که جهان در غیرقانونی بودن آنها اتفاق نظر دارد.

این جنبش تاکید کرد: توافقنامه یاد شده تلاشی برای دور زدن تحریم بین المللی دانشگاه‌های اسرائیل واقع در شهرک‌های فلسطین اشغالی و تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به شهرک‌ها است که بدترین انواع اشغالگری را نشان می‌دهد.

فتح تاکید کرد: توافقنامه نتانیاهو و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی یک سرقت آشکار و تصرف سرزمین فلسطین به زور اشغال و استکبار است و این چیزی از واقعیت قانونی را تغییر نخواهد داد. مردم ما قاطعانه آن را رد نموده و با تمام روش‌های قانونی در برابر آن مقاومت می‌کنند.

جنبش فتح از جامعه جهانی خواست که این توافقنامه را که ناقض قوانین بین المللی است و موانع جدیدی را برای راه حل دو کشوری ایجاد می‌کند ، محکوم و رد نماید. همچنین از نهادهای دانشگاهی در جهان می‌خواهد این توافقنامه را رد کنند زیرا این امر مغایر با روحیه همکاری مبتنی بر احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه و نه همکاری علمی است که در خدمت همه بشریت باشد.

در همین زمینه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد، دولت آمریکا عملا در طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مشارکت دارد.

وی افزود: لغو ممنوعیت همکاری علمی آمریکا با شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا اعلام کرده، به معنی مشارکت عملی این کشور در تجاوزات علیه ملت فلسطین و پیشبرد تدریجی طرح الحاق کرانه باختری است.

قاسم تاکید کرد، در مقابل حمایت‌های همه جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی باید با سرعت بیشتری در تلاش برای تحقق آشتی ملی و فعال‌سازی مقاومت مردمی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha