• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99081207696
  • خبرنگار : 71368

اعلام آمادگی ایران خودرو برای ساخت اتوبوس برقی

اعلام آمادگی ایران خودرو برای ساخت اتوبوس برقی

مدیر عامل ایران خودرو از آمادگی این شرکت برای ساخت اتوبوس های برقی خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرشاد مقیمی در مراسم آیین بهره برداری از صد دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی گفت: جا دارد بابت اعتماد شهرداری تهران به صنعت داخلی تشکر کنم.

وی با بیان این که ایران خودرو در سال ۹۹ که سال جهش تولید است توانسته در حوزه سواری ۵۶ درصد و در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین ۴۲ درصد رشد تولید داشته باشد، گفت: بعد از ۸.۵ الی ۹ سال خط تولید اتوبوس در ایران خودرو فعال و احیا شده است. و برنامه تولیدمان این است که  در دو ماه آینده، ماهی ۴۰ دستگاه ، در بهمن و اسفند ۶۰ دستگاه ودر فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده ۶۰ دستگاه تحویل شهرداری تهران دهیم که امیدواریم خواسته‌های ما اجابت شود تا بتوانیم  حرکت سریعتری در تولید اتوبوس‌ها داشته باشیم.

مقیمی با تاکید بر این که مجموعه ایران خودرو دیزل توانسته با اقدامات لازم سطح داخلی سازی اتوبوس را از ۲۹ درصد به ۳۸ درصد برساند و امیدواریم این سطح تا پایان سال به ۴۶ درصد و در سال ۱۴۰۰ سطح داخلی سازی به ۶۰ د رصد برسد، گفت: ما توانستیم با داخلی سازی اتوبوس ۵۸ هزار یورو ارزبری را به ۵۰ هزار یورو برسانیم و امیدواریم در ادامه ارزبری اتوبوس به ۳۳ هزار یورو برسد.

وی با بیان این که ساخت اتوبوس‌های شهرداری سبب ایجاد رفاقت میان شرکت‌های رقیب اتوبوسرانی شده است گفت: ما درخواست‌هایی از شورای شهر و شهرداری داریم به گونه‌ای که از آنها تقاضا داریم که تکلیف قرارداد بعدی را نیز مشخص کنند تا در شبکه تولید اتوبوسرانی امید ایجاد شود.

وی با بیان این که امروز کارگران ما در سه شیفت کارگری اتوبوس تولید می کند گفت: ایران خودرو دیزل آمادگی دارد تا قرارداد بعدی ساخت اتوبوس با شهرداری تهران را امضا کند و از سوی دیگر اعلام می کنم که ما آمادگی تولید اتوبوس برقی با سطح داخلی سازی مشخص را داریم.

وی افزود: این حرکت شهرداری تهران امیدی را در حوزه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین ایجاد کرده و امیدواریم بتوانیم به حسن اعتماد مسوولان شهری پاسخ دهیم.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به درخواست مدیران ایران خودرو برای انعقاد قرارداد بعدی گفت: اگر قیمت قبل را بدهند در قالب نقد و غیر نقد قرارداد جدید را امضا می کنیم اما باید تسهیلاتی نیز از حوزه صنعت به حمل و نقل عمومی داده شود و باید بگویم نه تنها برخی مواقع کمک نمی شود، بلکه سخت گیریهایی انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در تهران باید ۴۰ هزار تاکسی نوسازی شود که برای پرداخت وام با ۲ بانک به تفاهم رسیدیم و تسهیلات را تا سقف ۷۰ میلیون تومان با بانک امید و مهر به توافق رسیدیم، اما هنوز مهر این توافق خشک نشده بود قیمت تاکسی از ۷۰ به ۹۴ میلیون تومان و بعد از آن به ۱۲۵ میلیون تومان رسید که نه تنها کمکی صورت نگرفت بلکه راه سخت گیرانه تر شد، اما با این حال توانستیم ۲۰۰۰ تاکسی سفارش دهیم و از دولت می خواهیم اگر کمک نمی کنند حداقل یک سهمیه ۱۵ تا ۲۰ هزار خودرویی برای شهرداری قائل شوند تا بتوانیم ناوگان را نوسازی کنیم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha