• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99081811603
  • خبرنگار : 71516

وزارت خارجه فلسطین: تخریب منازل در الاغوار ادامه اجرای طرح الحاق است

وزارت خارجه فلسطین: تخریب منازل در الاغوار ادامه اجرای طرح الحاق است

وزارت خارجه فلسطین، رژیم صهیونیستی را به اجرای طرح پاکسازی نژادی در منطقه الاغوار در کرانه باختری در راستای طرح الحاقی که به ظاهر متوقف شده است، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته مرتکب جنایت پاکسازی نژادی شده است؛ جنایت شنیعی که رژیم صهیونیستی علیه منطقه "خربه حمصه " در الاغوار شمالی انجام داده به آوارگی ۷۳ تن از ساکنان از جمله کودکان، زنان، بیماران و سالخوردگان منجر شد. این جنایت براساس توافق‌های ژنو و اصول حقوق بشر جنایت پاکسازی نژادی است که میزان اقدامات استعمارگرانه رژیم صهیونیستی در الاغوار را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: ما از سفر هیئت اتحادیه اروپا و مواضع این اتحادیه در فلسطین قدردانی می‌کنیم و از جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا می‌خواهیم تصمیمات جدی و اقدامات عملی را برای تحریم رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

این وزارتخانه از دیوان کیفری بین المللی نیز خواست که هرچه سریع‌تر درباره جنایت‌های اشغالگران و محاکمه مجرمان جنگی اسرائیلی تحقیقاتی را آغاز کند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین و بیانیه حماس آمده است، انهدام روستای حمصه البقیعه در الاغوار ادامه سیاست پاکسازی نژادی نهادهای صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد، این مسئله نقض تمام قوانین و عرف بین المللی و بشردوستانه است. 

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا منازلی را در منطقه الاغوار منهدم کرد که موجب آوارگی ۷۳ تن شد.

سازمان ملل اقدامات رژیم صهیونیستی را نقض خطرناک قوانین بین المللی دانست. اردن، مصر و قطر عملیات انهدام را محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که این منازل به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند.

اما فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی را به اجرای طرح پاکسازی نژادی برای اجرای طرح الحاق متهم کردند. 

دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) اعلام کرد، عملیات انهدام و پاکسازی نژادی در الاغوار در راستای مقدمه‌چینی برای طرح الحاق است.

این دفتر دولت رژیم صهیونیستی را متهم کرد که از روزهای باقیمانده دونالد ترامپ در سمت ریاست‌جمهوری برای غارت اراضی فلسطینی استفاده کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha