• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99082617590
  • خبرنگار : 71457

فتح و حماس نشست‌های جدیدی در قاهره برگزار می‌کنند

فتح و حماس نشست‌های جدیدی در قاهره برگزار می‌کنند

عضو دو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که دو هیات از فتح و حماس نشستی را در قاهره در چارچوب تکمیل تلاش‌ها برای پایان دادن به دودستگی‌ها و تحقق آشتی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با ارم نیوز، با بیان این مطلب، گفت: این دیدار بنا به درخواستی برگزار می‌شود که دو جنبش فتح و حماس پیشتر به مسئولان مصری ارائه داده بودند. قاهره نیز خواهان موافقت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این دیدار و برگزاری آن بعد از پایان انتخابات مصر شد.

وی تصریح کرد: حماس مجدداً درخواست خود را برای برگزاری این دیدار که به دلیل انتخابات پارلمانی مصر به تعویق افتاده بود، مطرح کرد و بعد از پایان این انتخابات، مسئولان مصری با فتح و حماس جهت برگزاری این دیدار تماس برقرار کردند.

عزام الاحمد خاطرنشان کرد: ما در جنبش فتح امیدوار هستیم که حماس موضع رسمی خود را نسبت به انتخابات اعلام کند و اینکه پیامی به محمود عباس از طریق هیات ما مبنی بر موافقت با برگزاری انتخابات برسد تا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند دستوری را درمورد انتخابات صادر کند.

وی عنوان داشت: در سایه تماس‌های اخیر میان فتح و حماس، نخستین گام مطلوب در حال حاضر، موافقت حماس با انتخابات است. ما امیدوار هستیم که دو هیات در این امر موفق باشند و ما به صرف برگزار کردن دیدارها بازنگردیم و در مقابل آحاد مردم‌مان صادق باشیم.

در همین حال، اسامه عامر، هماهنگ کننده هیات حماس در قاهره گفت که هیات این جنبش یکشنبه شب برای پیوستن به مذاکرات وارد قاهره شد.

عامر در مصاحبه با ارم نیوز، دستورکارهای این مذاکرات را بیان نکرد و گفت که این جنبش بیانیه رسمی را درمورد ماهیت آنچه که در رایزنی‌ها انجام شده است، منتشر خواهد کرد.

در همین راستا، منابع فلسطینی عنوان داشتند که رایزنی‌ها به صورت یک طرفه از طریق برگزاری نشست میان مسئولان مصری با هیات هر جنبش در ابتدای کار آغاز خواهد شد تا اگر نشست‌های اولیه موفقیت آمیز بود، مذاکرات مشترک برگزار شود.

از سوی دیگر، جهاد الحرازین، از رهبران جنبش فتح گفت که دیدارها در قاهره نقش مهمی را طی مرحله آتی ایفا خواهد کرد و توافقی در مورد گام‌ها برای پایان دادن به دودستگی‌ها حاصل خواهد شد. هدف از این دیدارها نزدیک کردن دیدگاه‌ها درمورد پرونده آشتی دو جنبش است. دیدارهای قاهره در راستای تکمیل توافق‌های اخیر گروه‌های فلسطینی است.

در همین حال، عزام الاحمد درمورد روابط با آمریکا گفت: بعد از سقوط معامله قرن به دلیل شکست دونالد ترامپ در انتخابات؛ ما باید برای رویارویی با مرحله جدید که با اوایل سال آتی در سایه دولت جدید آمریکا آغاز می‌شود، یک پارچه شویم.

وی ادامه داد: به دلیل تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس، ما تصمیم به قطع رابطه با اسرائیل و آمریکا گرفتیم، متاسفانه اسرائیل برای اجرای طرح الحاق و تصرف اراضی در کرانه باختری مصمم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha