• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99090504181
  • منبع : شهرداری تهران

«زندگی حین کرونا و پساکرونا» زیر ذره‌بین «کلیماتون»

«زندگی حین کرونا و پساکرونا» زیر ذره‌بین «کلیماتون»

رئیس اداره توانمندسازی و مشارکت های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران چالش‌ها و  محورهای ۵ گانه رویداد کلیماتون را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پیام پورنگ با اشاره به چالش‌های رویداد کلیماتون ٢۰٢٠ شهر تهران، ارتقای نقش زنان و جوانان در مقابله با تغییرات اقلیمی، زندگی حین کرونا و پساکرونا، هوشمندسازی و توسعه فناوری، ترویج سبک زندگی پایدار و ارتقای مشارکت اجتماعی را چهار رویکرد اصلی کلیماتون ٢٠٢٠ تهران دانست. 

رییس اداره توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: برای هر یک از چالش‌ها و رویکردهای مذکور، وبینارهای آموزشی و توجیهی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود که در نهایت منجر به تولید ایده‌های خلاقانه و سودمند برای مجموعه مدیریت شهری توسط آن ها خواهد شد.

به گفته وی، چالش‌های رویداد کلیماتون ٢٠٢٠ شهر تهران در پنج محور مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک، حمل و نقل پایدار و ارتقای کیفیت هوا، توسعه ساختمان‌های سبز، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب وکاهش پسماند (کاپ) معرفی شده است. 

پورنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢۶٠ نفر در رویداد بین المللی کلیماتون ٢٠٢٠ ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می توانند تا ٩ آذرماه با مراجعه به آدرس http://climathon-climate.ir/register، اقدام به ثبت‌نام در این رویداد بین المللی کند.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، رویداد بین‌المللی کلیماتون ٢٠٢٠ برای سومین بار با محوریت "ایده‌های تحول‌آفرین برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در شهر تهران" و به‌صورت مجازی، از ٩ لغایت ١١ آذر ماه سال جاری توسط اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار با همکاری ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران و جمعیت حامیان زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha