• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091511096
  • خبرنگار : 71477

اعتراف مرد آمریکایی به سرقت بودجه‌های بازسازی افغانستان

اعتراف مرد آمریکایی به سرقت بودجه‌های بازسازی افغانستان

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مردی از ایالت مریلند آمریکا پس از سرقت بودجه‌های اختصاص داده شده توسط دولت واشنگتن برای پروژه‌های بازسازی آموزشی در افغانستان، به خاطر مطرح کردن ادعای دروغ گناهکار شناخته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه گفت: اویتایو فاگبنرو ۶۲ ساله از شهر الیکات واقع در ایالت مریلند به خاطر مطرح کردن ادعای دروغ گناهکار شناخته شد.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: دولت آمریکا به این متهم سه کمک هزینه مالی برای ساخت مراکز رسانه‌ای در دانشگاه‌های افغانستان داده بود و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی برای بخشی از کارهای این پروژه نزدیک به ۶.۹ میلیون دلار پیش پرداخت دریافت کرده بود.

فاگبنرو اعتراف کرد که وی نزدیک به ۱.۳۸ میلیون دلار از بودجه‌های اختصاص داده شده توسط وزارت امور خارجه را از طریق حساب‌های بانکی در افغانستان برای اشخاصی که آنها را می‌شناخته و شرکت‌هایی که در آمریکا و دیگر کشورها تحت کنترل داشته که همگی خارج از افغانستان بودند، ارسال کرده است. حدود ۷۷۵ هزار دلار از این مبلغ برای اقوام، دوستان و شرکت‌هایی که هیچ ارتباطی با این پروژه نداشتند، فرستاده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فاگبنرو همچنین اعتراف کرد که در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی سندی را درخصوص یکی از این بودجه‌های اختصاص داده شده در وزارت امور خارجه آمریکا تنظیم کرد که در آن اطمینان داده بود که کل این بودجه‌های وزارت امورخارجه را به طور مناسب هزینه کرده و برای تکمیل پروژه به بودجه بیشتری نیاز دارد. او اذعان کرد که این اظهارت همگی دروغ بودند. فاگبنرو اذعان کرد که در نتیجه کلاهبردی‌های او وزارت امور خارجه حدود ۷۷۵ هزار دلار متضرر شده است.

دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن قرار است ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ میلادی حکم این متهم را صادر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha