• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99110503395
  • خبرنگار : 71461

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه :

مرحوم خسروشاهی همواره اعتدال و میانه روی را در دستور کار داشتند

مرحوم خسروشاهی همواره اعتدال و میانه روی را در دستور کار داشتند

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه با تاکید بر این موضوع که مرحوم خسروشاهی به دنبال این بودند که دشمن اصلی مسلمانان در جهان امروز را به آنها معرفی کنند گفت: مسئله مهم برای مرحوم خسروشاهی وحدت جهان اسلام و معرفی دشمنان بود و در این راه ایده هایی نیز داشت که هرگز منتظر نمی‌ماند که کسی پیشقدم شود و یا به دنبال سرمایه گذار باشد بلکه خود یک تنه کار را شروع می‌کرد و از همکاری سایرین نیز بهره می‌برد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دین پرور- دبیرکل بنیاد نهج البلاغه – عصر امروز یکشنبه (5 بهمن ماه) در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این استاد و پژوهشگر دینی اظهار کرد: آشنایی من با ایشان به 50 سال پیش برمی گردد و در مکتب اسلام و در موسسه راه حق و در بسیاری از مواردی که ایشان دلسوزانه فعالیت داشتند و در صدد گسترش اسلام بودند از آغاز جوانی و طلبگی، علاوه بر درس و بحث و مباحثه، یک ویژگی دیگری نیز داشتند و آن اتحاد جهان اسلام و بیداری اسلامی در دوران خفقان طاغوت بود که با نوشتن مقاله، کتاب و برگزاری مجالس این رسالت را بر دوش داشتند.

وی گفت: همواره افکار و عقاید مختلف را می شنید و نسبت به آنها یک حالت اعتدال و میانه روی را داشتند. توجه به حقایق و سلیقه‌های مختلف را در دستور کار داشتند و مسئله مهم برایشان وحدت جهان اسلام و اینکه دشمن اصلی مسلمانان در حال حاضر چه کسی است، بود.

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه تاکید کرد: مرحوم خسروشاهی همواره درصدد این بود که دشمن اصلی مسلمانان در جهان امروز را به آنها معرفی کند و همواره برای این امر به دنبال ایده هایی بود تا از این طریق مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند. هر ایده و دیدگاهی که داشت خود پیشقدممی شد و به این فکر نمی کرد که منتظر کسی بماند و به دنبال حامی باشد. البته در کارها نیز سعی می کردند از همکاری سایرین نیز استفاده کند.

دین پرور ادامه داد: ویژگی بعدی ایشان این بود که همواره در بحران‌ها و درگیری‌ها بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب می‌کردند. در آن زمانی که بحران ها به حدی بود که حتی برخی از بزرگان دین نیز منحرف شدند ایشان بر سر اعتدال و حفظ وحدت باقی ماندند و از حوادث به خوبی خارج شدند. روحیه مذهبی و ولایی داشتند و علاوه بر اینکه به مسائل روز می‌پرداختند، هرگز از حضور در مجالس روضه و توسل دوری نمی‌کردند.

وی گفت: ارتباطی با شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی در داخل و خارج داشتند و با این افراد با اصول و ارکان اسلامی پیش می‌رفتند و همواره در بحث وحدت جهان اسلام سهیم و پیشقدم بودند. یک سازمانی در امور فرهنگی راه اندازی کردند که کتاب‌ها، مقالات و اسناد را در آنجا بارگزاری کردند که مجموعه این آثار و اسناد می‌تواند در جامعه امروز بسیار مهم باشد و یکی از مهمترین منابع تاریخ ایران و تشیع است که من همین جا از علما و مراجع می‌خواهم که این میراث را حفظ کنند و در اختیار نهضت‌های اسلامی قرار بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha