• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99112619077
  • خبرنگار : 71282

در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

پول همسان سازی عیدی بازنشستگان جور می شود اگر...

پول همسان سازی عیدی بازنشستگان جور می شود اگر...

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متاثر از قانون کار و شورای عالی کار است چرا نباید عیدی آنها کارگری محاسبه شود؟

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح پیشنهادی همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران، گفت: پرداخت عیدی کارگری به بازنشستگان تامین اجتماعی که معیشت آنها با دشواری هایی همراه است و از عهده هزینه های آخر سال بر نمی آیند قطعا اثرگذار است چون یک ماه حقوق است و دستکم ۸ درصد در دریافتی آنها تاثیر می گذارد.

وی افزود: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال هم مثل عیدی کارمندان محاسبه و پرداخت شد در حالی که ما می گوییم اگر بازنشستگان تامین اجتماعی کارمند دولت هستند، افزایش متناسب سازی حقوق آنها هم بر مبنای کارمندان دولت باشد ولی اگر تابع قانون کار و تامین اجتماعی هستند و قبول داریم که زمانی کارگر بودند، باید عیدی کارگری بگیرند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در صورتی که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای بازنشستگان خدمات کشوری باشد بار مالی آن برای سازمان تامین اجتماعی به مراتب سنگین تر خواهد بود.

ابوی گفت: در شرایطی که حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی متاثر از مصوبات شورای عالی کار است و از قانون کار تبعیت می کنند چرا نباید عیدی آنها کارگری محاسبه شود؟

وی با تاکید بر بروزرسانی قوانین موجود در بحث پرداخت عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی، درباره بار مالی این طرح گفت: اگر طرح بار مالی زیادی دارد تامین آن به سیاستهای دولتها برمی گردد. در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی رقم درشتی از دولت مطالبه دارد که اگر فقط سود بانکی آن را بدهند بار مالی این طرح را تامین می کند.

به گفته این مقام مسئول کارگری چنانچه مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شود با آن پول همسان سازی عید بازنشستگان جور می شود و می توان بسیاری از طرح های حمایتی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را هم پوشش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۵:۴۶

یعنی دور هم جمع میشین فقط وفقط حرف میزنین در همین زمانیکه شما تو دورهمیهاتون بشینین نس کافه وشیرینی ومیوه بخورید غافل از اینکه تمام این لحظه ها باز نشستگان تامین اجتماعی با فقر دست وپنجه نرم میکنن

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۳:۲۷

خدا واقعا بهمون رحم کنه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۸:۵۱

دو نفر کارمند در یک اداره و در شرایط کاملا مساوی بازنشسته شده اند یکی تامین اجتماعی و دیگری خذمات کشوری اون که خدمات کشوری است دو برابر ما حقوق میگیره این چه عدالتی است !!!!!!!!؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۹:۲۵

سلام... والله ما کارکنان مشمول قانون کار در بهزیستی چندین ساله که دیگه عیدی کارگری نمیگیریم و میگن شما کارتون دفتریه... در حالی که وقتی میخوان مزایای کارمندها رو بدن میگن به شما تعلق نمیگیره چون مشمول قانون کار هستید.عدالت کجاست؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۳:۱۵

چرا درد دل ما کارمندان مشمول قانون کار رو که براتون میفرستم پخش نمیکنید؟؟ مشمولین قانون کار در بهزیستی مظلوم واقع شدن. درد دل ما رو به مسئولین برسونید‌

avatar

باسلام . شمارا بخدا کاری بکنید . من به شخصه اگه میدونستم اینطور میشه عمر نازنینم رو سالها هدر نمیکردم و حق بیمه پرداخت نمیکردم . سرانجامش حقوق پایین . تبعیص درپرداختها . عیدی . امکانات دیگر و از همه بدتر مستاجری با این صاحبخونه های دندون گرد و بی انصاف انگاری سر گردنه اس . بی عدالتی و تیعیض هم اندازه داره .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۶:۳۸

حتما بازنشسته کشوری مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و با پست مدیریت بازنشست شده است که از تامین اجتماعی بیشتر بوده وگر نه دلیل دیگری ندارد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۶:۵۰

ما چی باید بگیم مستمعری بگیر ۲۵۰۰ میگیره ۲ تومن اجاره میدم ۵۰۰ باقی مانده با پول یارانه زندگی میکنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۲۰:۳۳

1343

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۰۵:۵۷

دقیقا حال و روز شمارو منم دارم از همه جا رونده و مونده شدیم و از زندگی سیر با کلی قرض و غوله خدا باعث و بانیشو لعنت کنه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۷:۴۰

حقیقتأصحیح و بجاست. خواسته های زیاد تر از حقشان نیست، حق وطلب خودر امیخواهند. دولت بدهی خودش را بدهد، بسه دیگه اینهمه سال سؤاستفاده کرده و پولهایی را که چندین سال سود و بهره اش را برده اند، بیآورند بدهند و همانند موازین بانکی طلب و جرایم این سازمان را بدهند. انشالله با این حرکت درست، زندگی بازنشستگان شاید یک روند شادابی را در پیش داشته باشد.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۲۳:۳۳

کارگران قراردادکارمعین چی،ک کارگر هستن ولی وقت عیدی کارمند،باکمترین دریافتی حقوق

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۷

بنده کارمندبهداشت درمان بودم،بازنشست شدم،سی ویک سال سابقه کاروپرداخت حق بیمه ،مارامستمری بگیرخطاب میکنن،هنوزفرق بین مستمری وبازنشسته رانمیدونن،۲۸۰۰ حقوق میدن،