• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99121007304
  • خبرنگار : 71548

نگاهی به روزنامه های امروز جهان/ادعای فرانسه درباره واکسیناسیون

نگاهی به روزنامه های امروز جهان/ادعای فرانسه درباره واکسیناسیون

نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی از واکسیناسیون کشورهای در حال توسعه نوشته است؛ بر اساس این گزارش امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه مدعی شده است که به کشورهای در حال توسعه در طرح واکسیناسیون کرونا کمک می کند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۱۰ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «فایننشال تایمز» از دولت موقت نوشته است: حزب آنگ سان سوچی در میانمار برای مقابله با دولت کودتاگر، دولت موقت تشکیل می‌دهد. پس از کودتا، هواداران رهبر در حبسشان خواستار به رسمیت شناختن دولت موقت از سوی آمریکا، انگلیس و سازمان ملل هستند.

 _ سئول هشدار داد. کره جنوبی می‌گوید در کره شمالی، حقوق انسانی نادیده گرفته می‌شود. سئول می‌گوید معنای تحریم، محدودسازی طرح ساخت سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ است؛ که به نظر می‌آید چنین نیست.

_ نارندرا مودی، رهبر هند با در آمیختن کریکت و اقتصاد، می‌خواهد هند را بازسازی کند.

_ نشریه «لوموند» از واکسیناسیون کشورهای در حال توسعه نوشته است: امانوئل مکرون، می خواهد به کشورهای در حال توسعه در طرح واکسیناسیون کرونا کمک کند. او در گپ‌وگویی اختصاصی با سردبیر بخش اروپایی روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید: اجرای طرح واکسیناسیون کشورهای در حال توسعه، می‌تواند به توقف همه‌گیری ویروس کرونا کمک کند. اگر چنین نشود، خطر همچنان در کمین است و ناگهان بحران سلامت، موضوعی سیاسی می‌شود.

_ «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی نوشته است: پس از ترامپ، حزب جمهوری خواه به کجا خواهد رفت؟ با کنار رفتن رئیس‌جمهوری پیشین، اکنون حزب جمهوری‌خواه درصدد دمیدن روحی تازه در خود است. با حمله هراسناک هواداران ترامپ به کاخ کنگره، حزب از هم پاشید. 

_ گابریل آرون و فرانسیس وید در مقاله‌ای در روزنامه «گاردین» نوشته اند: قدرت‌های غربی با شعارهای توخالی و بی‌محتوا، کار را برای مردم میانمار، سخت‌تر می‌کنند. اعتراض علیه کودتای نظامی با تهدید، چاره‌ساز نیست. آنها نیاز به پشتیبانی داخلی رسانه‌ها برای اصلاحات در میانمار دارند. جز این چاره ساز نیست. 

* از حاشیه خبرها: 

سال ۲۰۲۰ سالی بود که جهان دریافت هنگام گفت‌وگو درباره نژادپرستی است.  اکنون ۲۰۲۱ زمانی است که باید در مورد رنگ پوست آدم ها تفکر کرد. کندیس برت ویت در روزنامه گاردین می‌نویسد: حتی در زمین بازی به من می‌گفتند پوست تو خیلی سیاه است. بزرگ‌تر که شدم دریافتم بیشتر زنان سیاه که در تلویزیون میدیدم، پوستی کمتر سیاه داشتند. آنهایی که مثل من سیاه سیاه بودند. هیچ وقت، پیشگام و هدایت گر نبودند. اکنون، هنگامی است که باید به جد درباره رنگ پوست آدم‌ها، اندیشه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۷:۱۹

جهان همین چهار تا روزنامه رو داره؟ چرا انقدر بزرگنمایی می کنید؟