• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99121914377
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

رد ایراد فرمانداری به مصوبه HSe و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران

رد ایراد فرمانداری به مصوبه HSe و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران

در بررسی اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه مرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به «سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران» اعضای شورا بر اجرای مصوبه خود تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان جلسه دویست و هفتاد و نهم شورای شهر تهران، بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا زهرا صدر اعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با قرائت گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: فرماندار محترم تهران به استناد دو بند این مصوبه را رد کرده که جای تعجب است چرا که این مدل برخورد با مصوبات درست نیست و منطبق با آیین نامه‌های مربوطه نیست.

وی افزود: نامه فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و در چهار بند پاسخ فرمانداری داده شد. در این نامه اعلام شد که این اقدام شورا متناسب با قوانین بالادستی است. عنوان صحیح مصوبه، «تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار» می‌باشد و شورای اسلامی شهر تهران بدون ایجاد اداره کل جدید صرفا با تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و در راستای تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران، مصوبه فوق را به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: در خصوص موارد مطروحه در بند یک نامه مزبور، نظر به اینکه بندهای ۳ و ۸ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد سال ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، مقرر می‌دارد که اجرای مصوبات شورا بدون ایجاد اختلال در جریان عادی امور شهری و تجویز به نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری است، در مفاد این مصوبه هیچگونه وضع قاعده‌ای که مخل جریان عادی امور شهری باشد مشاهده نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به مفاد بند ۲ نامه فوق، با عنایت به اینکه وظایف تعریف شده برای حوزه ماموریتی HSE حسب استانداردهای جهانی و وفق قوانین و مقررات جاری کشور با وظایف سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران به ویژه در بحث پیشگیری و کاهش خطر دارای همپوشانی بوده و اقداماتی موازی تلقی می‌شود، مصوبه موصوف به منظور مدیریت صحیح و یکپارچگی سیاست‌ها و برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و انسجام در اقدامات اجرایی تهیه و تصویب شده است.

نوری تصریح کرد: به استناد مفاد ماده اول مصوبه اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، تصمیم سازی و پیگیری عملیات اجرایی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، مرکز مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تغییر عنوان یافت. از این رو با نظر به موارد فوق، مصوبه مدنظر نه تنها مغایرتی با اسناد و قوانین فرادست و وظایف احصا شده برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ندارد، بلکه دقیقاً در جهت تحکیم، تقویت و کمک به پیشبرد و اجرای بهینه وظایف شهرداری‌ها بر اساس قانون مدیریت بحران کشور مصوب مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha