• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94032514373
  • خبرنگار : 71060

رییس هیات مدیره مخابرات:

دولت مخابرات را به شرایط 1382 برگرداند/ عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم

دولت مخابرات را به شرایط 1382 برگرداند/ عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم

رییس هیات مدیره مخابرات تاکید کرد: ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و اگر فردی بخواهد این سهام را بخرد با همان شیوه‌ای که آن را خریداری کرده‌ایم واگذار خواهیم کرد و شنبه هفته آینده نیز این موضوع را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره مخابرات تاکید کرد: ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و اگر فردی بخواهد این سهام را بخرد با همان شیوه‌ای که آن را خریداری کرده‌ایم واگذار خواهیم کرد و شنبه هفته آینده نیز این موضوع را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سید هاشمی اظهار کرد: آنچه امروز برای ما قابل ستایش است انجام کارهایی است که در مخابرات عرضه کرده‌ایم، اما اکنون به نظر می‌رسد با خصوصی‌شدن آن دولت دیگر کاری به ما ندارد. درست است که ما خصوصی‌ شده‌ایم و کاری به دولت نداریم، اما طبق قانون خصوصی‌سازی هم قرار نیست دولت به ما کمک نکند.

وی ادامه داد: اکنون درخواست ما آن است که .دولت ما را به شرایط سال 1382 برگرداند؛ در آن زمان اگری فردی تماس می‌گرفت برای او 44.7 ریال هزینه محاسبه می‌شد. این در شرایطی بود که قیمت ارز در آن سال 600 تومان بود اما اکنون ما تجهیزات خود را با ارز 3500 تومانی تهیه می‌کنیم، اما تعرفه تماس ما یک ریال است.

او که در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 370 پروژه مخابراتی استان تهران و البرز سخن می‌گفت ادامه داد: نگرانی ما بابت این موضوع است چرا که این تعرفه‌ها یکی پس از دیگری مهره‌های کمر مخابرات را خورد کرده و دیگر از این ساختار نمی‌توان انتظار داشت که مانند یک انسان سالم بدود.

رییس هیات مدیره مخابرات در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: هزینه تماس در هیچ کجای دنیا مانند تلفن ثابت ایران نیست و در میان 166 کشور عضو اتحادیه ITU ایران ارزان‌ترین تعرفه‌ها را دارد.

وی ادامه داد: هزینه تلفن ثابت برای هر ایرانی حدود 12 سنت است در حالی که در کشوری مانند افغانستان این رقم به بیش از یک دلار رسیده و 12 برابر ایران است. از سوی دیگر درآمد سرانه ایران بالغ بر 5000 دلار و درآمد سرانه افغانستان بیش از 700 دلار است.

سید هاشمی همچنین عنوان کرد: ما اکنون راه خود را ادامه می‌دهیم، اما انتظار داریم دولت و به ویژه سازمان تنظیم مقررات که پروانه ما را صادر کرده با این شرکت همکاری‌های لازم را داشته باشد.

رییس هیات مدیره مخابرات همچنین عنوان کرد: اکنون آمریکا تنها پنج میلیون و 600 هزار ویزا برای کار در حوزه IT صادر کرده است و کشوری مانند سنگاپور که کل اندازه آن به اندازه تهران است از 240 میلیارد درآمد خالص ملی خود 60 درصد آن را برای صنایع های‌تک فرض می‌کند، چرا که دنیا نقش مهم این حوزه را دریافته است. به همین دلیل اگر ما در این بخش غفلت کرده و ورود نکنیم عقب خواهیم ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازار 40 هزار میلیاردی ICT در ایران اشاره کرد و گفت: اکنون ما با گردش مالی خود یک چهارم این بازار را به دست آورده‌ایم و ایرانسل نیز حدود 15 درصد این بازار را در دست دارد. سهم رایتل و شرکت‌های PAP هم در این حوزه بسیار ناچیز است در حالی که در این بازار فرصت کسب درآمد وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که با خدمات متنوع این بازار را در دست بگیریم.

سیدهاشمی در ادامه با لزوم توجه به این حوزه اظهار کرد: در برج هشت سال 1388 که مخابرات خصوصی شد ADSL دیتا در مخابرات نبود اما امروز علاوه بر آنکه مخابرات به ارائه‌ی این خدمات پرداخته زمینه‌ی رقابت را برای شرکت‌های PAP آماده کرده و به میزان ما پورت ADSL دارند و اگر امروز مخابرات 3.5 میلیون پورت ADSL واگذار کرده به همین میزان نیز در شرکت‌های PAP واگذاری بوده است.

رییس هیات مدیره مخابرات همچنین عنوان کرد: البته لازم است پهنای باند ما نیز وسعت پیدا کند اما این موضوع دست ما نیست و در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد و آنها باید شرایطی فراهم کنند که ما بتوانیم اینترنت خوب و پرسرعت را در خدمت مشتریان خود بگذاریم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ادامه داد: حتی ما این پیشنهاد را مطرح کردیم که بگذارند ما خودمان پهنای باند خریداری کنیم، چرا که در این زمینه پیشنهادات بسیار زیادی داریم که با قیمت بسیار پایین‌تر امکان فراهم‌کردن پهنای باند را برایمان مهیا می‌کند، اما به ما اینگونه گفته می‌شود که مساله‌ی پهنای باند امری حاکمیتی است و لازم است حتما این بخش از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت تامین شود.

اما سید هاشمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به داستانی کوتاه اظهار کرد: اکنون در حوزه خصوصی‌سازی مخابرات به گونه‌ای شده است که می‌خواهند از آن زهرچشم بگیرند ما می‌گوییم مخابرات را خریدیم و این شرکت را در شرایطی خریداری کردیم که آن را سازمان بورس برای فروش گذاشته بود، در واقع این شرکت را پشت ویترین قرار داده بودند و ما آن را خریداری کردیم حال اگر در پشت ویترین مشکلی وجود داشته ما مقصر نیستیم، اما گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند شما این شرکت را ارزان خریده‌اید، اما صحبت ما این است که دوستان می‌توانستند این شرکت را با این شرایط نفروشند؛ در آن زمان مخابرات با رضایت دولت واگذار شد، اما حالا پس از گذشت شش سال می‌گویند شرایط درست نبوده است.

وی همچنین عنوان کرد: در آن دوره قیمتی که برای مخابرات تعیین کرده بودند 222.3 تومان بود، اما ما این سهام را به قیمت 340.9 تومان خریداری کردیم طی این سال‌ها نیز 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شرکت صورت گرفته که این رقم را گزارش سازمان حسابررسی نیز تایید می‌کند. از سوی دیگر این بخش به شکل هلدینگ شیر واگذار می‌شد که قیمت آن در بازار بسیار بالاست.

رییس هیات مدیره مخابرات ادامه داد: ما در زمان خریداری این شرکت آن را به دو برابر آنچه بر روی تابلو اعلام شده بود خریداری کردیم و حال نیز با همین شرایط آن را واگذار می‌کنیم.

سیدهاشمی در عین حال متذکر شد: البته این در شرایطی است که ما 11 قسط را پرداخت کرده و به عبارتی 74 درصد معامله انجام شده و تنها 26 درصد آن باقی مانده است، اما اکنون به‌طور مداوم ما را تهدید می‌کنند که معامله را باطل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زمانی آقای قنبری، معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای اینگونه عنوان کرده بودند که مخابرات 120 هزار میلیارد ارزش دارد ما نیز در همان زمان به‌طور رسانه‌ای این مساله را پاسخ گفتیم که ما حتی به کمتر از این رقم هم راضی هستیم اما تا زمانی هم که در این شرکت هستیم با تمام قدرت خواهیم بود و هیچ خللی در کار و برنامه خود وارد نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۴:۲۷

هزينه خدمات ارائه شده از قبيل خدمات ارتباطاتي در مقابل درامد شهرندان معنا دارد. چرا موقع مقايسه درامد به كشورهاي توسعه نيافته مثل افغانستان اشاره مي كنيد ؟!!!وبه كشورهاي پيشرفته كه متوسط درامدي50 هزار دلار در سال دارند استناد نمي كنيد؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۲۱:۳۲

مخابرات نبايد ايران را با بقيه جاها مقايسه کند. درامد مردم ايران پايين هست.بهترين راه نجات خصوصي سازي واقعي مخابرات هست نه الام که دست شبه دولتي و خصولتي هست.