• جمعه / ۱۷ آبان ۱۳۸۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8108-04556

حميد بهمني فيلم زندگي شهيد بهشتي را مي‌سازد

حميد بهمني كارگرداني مجموعه تلويزيوني دولت عشق كه هم اكنون شب‌هاي جمعه از شبكه دوم سيما پخش مي‌شود، قصد دارد فيلمي را براساس زندگي شهيد بهشتي و با فيلمنامه‌اي از مهدي سجاده‌چي براي اين شبكه سازد.

بهمني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سيماي ايسنا، در اين‌باره گفت: از طرف گروه تاريخ و مناسبت‌هاي شبكه 2، قرار بود كه همزمان با شهيد رجايي، مجموعه‌هاي شهيد بهشتي و باهنر را نيز بسازيم اما چون ضرورت ساخت مجموعه شهيد رجائي، اهميت بيشتري داشت اول ان را آ‏غاز كرديم و اكنون با توجه به اينكه اين مجموعه نسبتا موردپسند مسئولين تلويزيون قرار گرفته پيشنهاد شده است كه زندگي شهيد بهشتي را نيز به تصوير بكشيم.

وي افزود: پيشنهاد ما، ساخت يك فيلم سينمايي درباره شهيد بهشتي است چون در سريال محدوديت‌هايي وجود دارد كه باعث بروز ضعف‌هايي مي‌شود ولي در فيلم سينمايي، به دليل موجز بودن و ساختار نمايشي بهتر، كار از نظر هنري، بروزبهتري پيدا مي‌كند. اما مسوولين شبكه 2، هنوز طرح را مطالعه نكرده‌اند و ما منتظر جواب قطعي آنها هستيم.

بهمني، در خصوص مجموعه دولت عشق و بودجه اندكي به آن اختصاص داده شده بود، گفت: طراحي بودجه اين مجموعه در حد يك مستند گزارشي بود، اما من وقتي فيلمنامه را خواندم، متوجه شدم حيف است كه به شخصيت شهيد رجائي به گونه مستند-گزارشي بپردازيم، به همين دليل پيشنهاد دادم كه برخي صحنه‌هاي مستندي كه در تاريخ ثبت شده‌اند را بازسازي كنيم.

وي با اشاره به تاثيرگذاري همدلي و هماهنگي اعضاي گروه در به دست آمدن نتيجه فعلي، اظهار كرد: قطعا اگر بودجه بيشتري داشتيم، بهتر انجام مي‌داديم. ساختار مستند را كم و كاملا بازسازي و دراماتيك مي‌كرديم. اما ساختار نهايي ما به صورت مستند بازسازي شده است و نه مستند گزارشي، تصاويري از ابتداي طفوليت شهيد رجائي تا شهادتش داريم كه پشت سر هم رديف شده‌اند، اما دراماتيك نيستند.

كارگردان فيلم سينماي ”اخرين نبرد” و سريال‌هاي ”آواز پر جبرئيل” و ” يالهاي كوچك” با ابراز رضايت نسبت به استقبال عمومي از مجموعه دولت عشق، گفت: اين سريال ضعف هايي داشت كه اجتناب‌ناپذير بود، اما در مجموع با مردم ارتباط خوبي برقرار كرده است و فقط آنها گلايه مي‌كنند كه چرا صحنه‌هاي مستند آن زياد است.

وي همچنين در خصوص ديدگاه خانواده‌ي شهيد رجايي، نسبت به اين مجموعه گفت: در نشستي كه ما با بعضي از اعضاي خانواده‌ي آن شهيد داشتيم، آنها برخورد بسيار خوب و متيني با ما داشتند و در بعضي موارد تذكراتي دادند كه با توضيحات ما، آنها پذيرفتند كه در مجموع مورد رضايتشان بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha