• جمعه / ۸ اسفند ۱۳۸۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8212-03259
  • خبرنگار : 71091

امين تارخ: مرزبندي مشخصي بين بازيگر درون‌گرا و برون‌گرا وجود ندارد

چهارمين روز از سمينار تحليل بازيگري، با سخنان امين تارخ بازيگر تئاتر،‌سينماو تلويزيون درباره‌ي بازيگري ” برون گرا و درون‌گرا” در خانه هنرمندان برگزار شد. به گزارش خبرنگار هنري ايسنا امين تارخ گفت: هيچ كس تعريف معقولي كه مبتني بر اصول آكادميك باشد، از بازيگري عنوان نكرده و تعداد كتاب‌هاي بازيگري به تعداد انگشتان يك دست هم نمي‌رسد چون موضوع بازيگري پيچيده است . وي در ادامه تصريح كرد: چون در بازيگري، با مقوله‌اي به نام انسان بر مي‌خوريم كه پيوسته در حال تغيير است. بازيگر فيلم ”‌مادر ” به بحث بازيگري برون گرا و درون‌گرا، اشاره كرد و گفت: شخصي و يا نقش درون‌گرا و برون‌گرا ممكن وجود داشته باشد اما من زياد برخورد نكردم و به نظر يك مرزبندي مشخص نمي‌تواند وجود داشته باشد كه يك بازيگر بروني بازي مي‌كند و ديگري درون‌گرا. وي در ادامه تصريح كرد يكي از نتايج جديد قابل قبولي كه وجود دارد اين است كه مجموعه، خصوصيات دروني و بروني يك بازيگر با شخصيتي كه آن بازيگر ايفاء مي‌كند، جدائي‌ناپذير است مثلا هملت شكسپير را بازيگران مختلفي با احساسات متفاوت بازي كردند. امين تارخ تاكيد كرد: درباره‌ي بازي نوشتن و صحبت كردن مثل شكستن شاخ ديو چون اعتقادات متفاوتي وجود دارد، است اين بازيگر در پايان تلاش و كوشش يك فرد را براي بهتر بازي كردن مهم‌تر از استعداد دانست. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha