• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8806-14092

وبلاگ‌نويس: ـ وبلاگ مردمي‌ترين و مستقل‌ترين رسانه‌ي دنياست ـ همواره ميان وبلاگ‌ها و جامعه بده بستان وجود دارد

وبلاگ‌نويس:
ـ وبلاگ مردمي‌ترين و مستقل‌ترين رسانه‌ي دنياست
ـ همواره ميان وبلاگ‌ها و جامعه بده بستان وجود دارد

به اعتقاد يك وبلاگ‌نويس، از آنجاكه عموم مطالب انتشار يافته در وبلاگ‌ها برداشت و نظر افراد از كوچه، خيابان، خانواده، شهر و اتفاقاتي است كه هر روزه به وقوع مي‌پيوندد و مردم با آن سر و كار دارند و برايشان كاملا عيني، ملموس، محسوس و مشهود است و از طرفي از آنجاكه وبلاگ‌ها از كمترين خط قرمز و مميزي برخوردارند، بنابراين مي‌توان وبلاگ را به عنوان مردمي‌ترين و در عين حال مستقل‌ترين رسانه دنيا به حساب آورد و دماسنج جامعه تلقي كرد.

سيدحسين قوامي ـ روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: در وبلاگ‌ها ممكن است از احوالات شخصي افراد تا كنده‌كاري شهرداري در كوچه‌اي كه منزل بلاگر در آن واقع است، تا اتفاقات كلان ملي و بين‌المللي نوشته شود. بنابراين چون بازتاب شرايط روحي و رواني طيف گسترده‌اي از افراد است، مي‌تواند شاخص خوبي نيز براي بازتاب شرايط روحي و رواني يك جامعه باشد.

وي افزود: بر اثر مشاهدات تجربي مي‌توان دريافت كه برآيند مضامين و احساسات طيف گسترده‌اي از وبلاگ‌ها مي‌تواند مشتي نمونه از خروار جامعه باشد.

قوامي درباره تاثيرگذاري و تاثيرپذيري وبلاگ‌ها و جامعه، تصريح كرد: نمي‌توان به صورت مطلق گفت كه كداميك تاثيرگذار و كداميك تاثيرپذير است ولي از آنجاكه گفته‌اند «همه چيز را همگان دانند» بنابراين اثر قوي‌تر، اثر همگان يا جامعه است.

وي خاطرنشان كرد: جامعه شامل اجزايي به نام انسان‌ها و تعاملاتي مانند آداب و رسوم و فرهنگ و ... است. بنابراين تعاملات اجتماعي طبيعتا بر روي ذهن و زندگي افراد تاثير مي‌گذارد و توسط افراد تحت اين قبيل تاثيرات نوشته‌هايي خلق شده و در فضايي مانند وبلاگ منتشر مي‌شود.

قوامي ادامه داد: وقتي افراد گوناگون با ديدگاه‌هاي مختلف و تحت تاثير جامعه دست به نگارش برده و خوراك وبلاگ‌ها را تهيه مي‌كنند و در معرض ديد خوانندگان خود قرار مي‌دهند، رفته رفته يك جريان ايجاد مي‌شود كه بر روي جامعه تاثيرگذار خواهد بود.

اين وبلاگ‌نويس يادآور شد: وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نويس‌ها چيزي از جامعه مي‌گيرند و چيزي توليد مي‌كنند و به آن بازمي‌گردانند و با توجه به آنكه سن وبلاگ‌نويسي بسيار جوان است، در همين دوره حيات محدود، رشد چشمگيري داشته و تاثيرات انكارناپذيري در برخي حوادث و رويدادها داشته است. بسياري از اعتراضات ملي (مانند اعتراض به تغيير نام خليج فارس) از همين وبلاگ‌ها شروع شده و قوت گرفته و منجر به تغيير مورد نظر شده است. بنابراين همواره بين رسانه‌ها ـ بخصوص وبلاگ‌ها ـ و جامعه بده بستان وجود داشته و در كنش متقابل هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha