• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95060102307
  • منبع : بنیاد شهید

ضرورت ارتقای خدمات فرهنگی به طلاب شاهد و ایثارگر

ضرورت ارتقای خدمات فرهنگی به طلاب شاهد و ایثارگر

نشست هماهنگی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی در راستای خدمات رسانی به طلاب شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد برنامه ریزی طرح شاهد در جلسه هماهنگی با اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: براساس اساسنامه طرح شاهد و مصوبات شورای طرح و برنامه وظایفی برای ستادهای شاهد ترسیم و تعیین شده است و از طریق همین ستادها باید خدمات و تسهیلات مورد نیاز طلاب شاهد و ایثارگر ارائه شود.


وی افزود: برنامه و فعالیت های دانشجویی مانند پرداخت کمک هزینه تحصیلی، تقویت بنیه علمی، هدایت تحصیلی و سایر خدمات دانشجویی باید به طلاب معزز شاهد و ایثارگر تسری یابد اما در مرحله اول باید طلاب شاهد و ایثارگر شناسایی و آمار آنها احصاء شود.


در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر جایگاهی برای این عزیزان دیده نشود این افراد از تسهیلات قانونی محروم می شوند و باید برنامه ریزی دقیقی برای آن ها داشته باشیم، چرا که این عزیزان وفادارترین افراد نظام هستند و با توجه به اینکه در تدارک دیدار دانشجویان و دانش آموزان برتر کشور با مقام معظم رهبری هستیم، نخبگان طلاب شاهد و ایثارگر نیز شناسایی و برای شرکت در این مراسم حضور یابند.


محمد علی فقیه در ادامه گفت: هماهنگی با حوزه های علمیه سه گانه کشور (قم، اصفهان و خراسان رضوی) حائز اهمیت بوده و در این زمینه نیاز به تشکیل شورای هماهنگی وجود دارد تا با اقدامات یکپارچه و دقیق و احصاء آمار این عزیزان نسبت به ارائه خدمات به آن ها براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام شود.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباح مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی، عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و فردوسی معاون مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی در دفتر مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار شد و از مهم ترین مصوبات آن می‌توان به جلسه تشکیل ستاد شاهد حوزوی به منظور رصد وضعیت علمی آموزشی طلاب شاهد و ایثارگر و ساماندهی تحصیلی و ارائه خدمات و تسهیلات به آنها اشاره کرد.


همچنین به منظور هماهنگی فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی مقرر شد نسبت به تشکیل شورای هماهنگی اقدام و هر کدام از حوزه‌های علمیه نسبت به معرفی نماینده تام الاختیار برای شرکت در جلسات شورا معرفی کنند.

در این جلسه اعضای ستاد شاهد مرکزی حوزه علمیه خراسان رضوی تعیین شدند و مقرر شد تا یک ماه آینده نسبت به تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی و اقدام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha