• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95060102363
  • خبرنگار : 71503

هنرمند حاضر در نمایشگاه «نگاهی دیگر»:

کارهای سنتی در ریشه‌ام بوده است

کارهای سنتی در ریشه‌ام بوده است

یک هنرمند گفت: نمایشگاه «نگاهی دیگر» یک نوع نگاه فلسفه هنری از دو زاویه به طبیعت دارد، به همین دلیل این نمایشگاه را به عباس کیارستمی تقدیم کردم.

فریبا میرزایی که آثارش در موزه پوشاک سلطنتی در مجموعه سعدآباد به‌نمایش درآمده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر کدام از لباس‌هایی که در موزه پوشاک سلطنتی نمایش داده شده، با تکنیک‌های سنتی و مدرن آمیخته و روی هر لباس شش تکنیک مختلف اجرا شده است. این‌طور نیست که فقط روی پارچه، چاپ انجام شده باشد، بلکه خود پارچه مثل نمد، ساخته شده است.

او اضافه کرد: کارهایی که انجام داده‌ام، سنتی نیستند. همه‌ی کارها مدرن‌اند، اما از تکنیک‌های سنتی هم در آن‌ها استفاده شده است و کارها به‌شکل صنایع دستی سنتی ایرانی نیست.

میرزایی درباره این‌که چرا از روش‌های سنتی در کارهایش استفاده کرده است، توضیح داد: کاری را که علاقه داشتم، دنبال کردم و کارهای سنتی در ریشه من بوده که به این شکل بیرون آمده است. من از چیزی که در گذشته بوده، پرده‌برداری کردم و آن را به زمان حال آوردم.

وی با بیان این‌که حدود ۴۰ لباس و تابلوی دیواری در این نمایشگاه ارائه شده، درباره این‌که چطور این هنر را فرا گرفته است، ‌گفت: از بچگی در این زمینه کار کرده‌ام و به‌صورت خودخوان آن را انجام داده‌ام؛ اما در کانادا با استادی که یکی از بهترین‌ها در دنیاست، ‌آشنا شدم که سبک کاری‌اش خیلی به من نزدیک بود و این آشنایی به من خودباوری داد.   

این هنرمند بیان کرد: نمایشگاه‌هایی در خارج از ایران برگزار کرده‌ام. خارجی‌ها با کارهایم ارتباط برقرار می‌کنند و کارها را دوست دارند.  

میرزایی با بیان این‌که در این نمایشگاه فروش نداریم، اظهار کرد: قرار است در آینده، نمایشگاه دیگری برگزار کنم که شاید در آن، آثارم را به‌شکل «قیمت رقابتی» به فروش برسانم.  

به گزارش ایسنا، قرار است کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه نیز در روزهای ۶ و ۷ شهریورماه توسط این هنرمند برای علاقه‌مندان برگزار شود. در این کارگاه به دو محور طراحی و ساخت پارچه با استفاده از تکنیک‌های سنتی (نمدمالی) و تغییر و نوآوری در آن برای به‌وجود آوردن پارچه‌هایی به سبک نو و آشنایی با تکنیک‌های جدید بافت و برجسته‌سازی سطح پارچه (texture)، رنگ و چاپ، رنگ‌برداری، سوزن‌دوزی و اضافه کردن پارچه به بافت پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه «نگاهی دیگر» از دوم شهریورماه افتتاح شده و به‌مدت یک هفته در موزه پوشاک سلطنتی مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برپاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha