• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95081107830
  • خبرنگار : 71219

انتقاد بازیگر «گبه» از کم لطفی‌ها و بازی‌های تکراری در سینما

انتقاد بازیگر «گبه» از کم لطفی‌ها و بازی‌های تکراری در سینما

بازیگر فیلم «گبه» گفت: سینما از یک زمانی به برخی بازیگران کم لطف شد و من هیچ‌گاه سعی نکردم خودم را به زور در این حوزه جا کنم.

به گزارش ایسنا، شقایق جودت بازیگر فیلم «گبه» که سال‌هاست حضور جدی در عرصه بازیگری نداشته و قرار است به زودی در نمایشنامه‌خوانی «مو» به کارگردانی احسان کرمی حضور داشته باشد، در نشستی که ۱۱ آبان‌ماه در تئاترشهر برگزار شد، درباره دوری چند ساله خود از بازیگری بیان کرد:‌ زمانی که در فیلم «سلام سینما» و «گبه» بازی کردم، دوران دانشجویی را می‌گذراندم. در فیلم «سلام سینما» تلاش کردم با برنامه ویژه‌ای که خودم داشتم، کارم را محک بزنم و ببینم چقدر توانایی دارم، آن هم در فیلم کارگردان بزرگی که بسیاری از بازیگران حرفه‌ای دوست داشتند، در کار او بازی کنند.

او افزود: به نظرم در آن کار سربلند بیرون آمدم و نکته مهم‌تر این است که من با خلاقیت خودم بدون هیچ ضابطه و رابطه‌ای وارد سینما شده بودم، اما احساس می‌کنم سینما پس از یک زمانی به بازیگران کم لطف شد.

وی با اشاره به اینکه در تمام این سال‌ها چند بازیگر را می‌بینیم که در بیشتر فیلم‌ها حضور دارند، گفت: معمولا در این‌باره صحبتی نکرده‌ام چون اگر اشاره‌ای هم بشود، می‌گویند از سر حسادت است، اما از آنجا که زیاد سینما می‌روم و فیلم می‌بینم از نظرات مردم پس از تماشای فیلم متوجه می‌شوم که آن‌ها هم از بازی‌های تکراری چند بازیگر خسته شده‌اند.

جودت ادامه داد: یکی دیگر از دلایل دوری‌ام شاید به این برمی‌گردد که بازیگری‌ را به عنوان حرفه‌ام نخواستم دنبال کنم و نمی‌دانم شاید به این دلیل هم باشد که در دوران جوانی به معروفیت و شهرتی که می‌خواستم، با بازی در آن دو فیلم رسیدم. ضمن اینکه هیچ‌گاه نخواستم خودم را به زور جا کنم.

وی اضافه کرد: البته در این سال‌ها به طورکامل دور نبودم و کارهای کوچکی  انجام داده‌ام که می‌توانم به بازی در فیلمی در ترکیه اشاره کنم که اولین فیلم ایرانی یک کارگردان ایرانی متولد فنلاند بود. همچنین ویدیو آرتی به نام «کنتراست» با همان لباس نقش «گبه» ساختم که مربوط به فیلمی با نام «خداحافظ سیاهی لشگر» می‌شد و این فیلم پروژه‌ یک کارگردان فرانسوی بود که از بازیگرانی در سراسر دنیا خواسته بود تا فیلمی 15 دقیقه‌ای درست کنند که در نهایت فیلم اصلی با استفاده از آن‌ها ساخته شد.

در بخشی دیگر از این نشست، احسان کرمی ـ کارگردان این نمایشنامه‌خوانی ـ هم درباره انتخاب شقایق جودت و نیز دیگر نقش‌خوانان اظهار کرد: کلا ترجیح می‌دهم بازیگران متنوعی را در کارهایم داشته باشم که البته این باعث شده برخی دوستانم ناراحت شوند، اما در این نمایشنامه‌خوانی سامان مظلومی، وحید رونقی، بهرنگ علوی و بهاره کیان‌افشار از جمله همکارانی هستند که قبلا با هم کار کرده بودیم. درباره سحر دولتشاهی باید بگویم او کاملا با نقشی که در این نمایشنامه دارد عجین است و پس از خواندن متن اولین کسی که به ذهنم رسید او بود.

وی افزود: آتیلا پسیانی هم از جمله بازیگرانی است که به خاطر تجربه کاری‌اش در تئاتر بسیار واهمه داشتم با او کار کنم که البته در عین حال بسیار هم هیجان‌انگیز است، چون به نظرم برای این نقش بیشتر از سه نفر توانایی لازم را ندارند که من با هر سه نفری که مد نظر داشتم، صحبت کردم و در نهایت آتیلا پسیانی از بین آن‌ها امکان حضور در کار را پیدا کرد.

او با اشاره به بازی خوب الهام نامی در «ترانه‌های محلی» محمد رحمانیان و دیگر نقش‌خوانانی که هر کدام به دلایل متعدد و براساس توانایی‌هایی که دارند برای این برنامه خیریه  انتخاب شده‌اند، بیان کرد: شقایق جودت از جمله بازیگرانی است که تصویر او به واسطه نقشی که در فیلم «گبه» داشت، همواره در ذهنم حک شده است و برایم سوال بود که چرا در این سال‌ها کار نکرده است؟! حتی فکر می‌کردم خیلی علاقه‌مند به کار نیست، اما او پس از خواندن متن لطف کرد و حضور در این نمایشنامه‌خوانی را پذیرفت.

احسان کرمی همچنین به امیر سهیلی اشاره و اظهار کرد: او در کنار عمو پورنگ نقش شیر را بازی می‌کند و به نظرم یکی از توانمندترین بازیگرانی است که در حال حاضر فعالیت می‌کند، بویژه در خلق تیپ و کاراکتر استعداد فوق‌العاده‌ای دارد.

او درباره اجرای این نمایشنامه‌خوانی هم توضیح داد: پس از دو کار قبلی و یک کارگردانی صحنه‌ای، بیشتر قصد داشتم بازیگری کنم اما پس از همکاری با آقای رحمانیان این کار برایم سخت شد که بتوانم پیشنهادها را قبول کنم تا اینکه متن «مو» را خواندم و آنقدر برایم جذاب بود که به نظرم رسید، پیش از چاپ نمایشنامه، آن را نمایشنامه‌خوانی کنم و بعد تلاش خواهم کرد که سال آینده آن را روی صحنه ببرم.

وی با ابراز خوشحالی از اجرای این نمایشنامه‌خوانی در تالار اصلی تئاترشهر و امیدواری از اینکه اجرای صحنه‌ای را هم بتواند در این مجموعه انجام دهد، اضافه کرد: برای اجرای صحنه‌ای این نمایشنامه باید ابتدا اسپانسر پیدا کنم و در صورت فراهم شدن شرایط با همین گروه، نمایش را به صحنه خواهم برد.

نازنین مهین ـ مترجم نمایشنامه «مو» ـ هم درباره ترجمه این اثر گفت:‌ کتاب را محمد رحمانیان از ونکوور برای من آورد که سال گذشته تصمیم گرفتم آن را ترجمه کنم. نویسنده این نمایشنامه فردی شناخته شده در کاناداست و آثارش هم تجدید چاپ شده و هم چند بار روی صحنه اجرا شده‌اند. این نمایش فضای جدیدی دارد که امیدوارم شرایط اجرای صحنه‌ای آن توسط احسان کرمی حتما فراهم شود.

به گزارش ایسنا، این نمایشنامه‌خوانی به صورت خیریه برای کمک به نفع بنیاد خیریه «یاران برکت» که به زنان سرپرست خانوار و بی‌سرپرست اختصاص دارد، اجرا می‌شود.

  نمایشنامه «مو» نوشته سالی کلارک و ترجمه نازنین میهن به کارگردانی احسان کرمی ساعت 18 روز شنبه 15 آبان ماه به همت بنیاد خیریه «یاران برکت» و همکاری مجموعه تئاتر شهر خوانش می‌شود.

در این جلسه نمایشنامه‌خوانی سحر دولتشاهی، آتیلا پسیانی، شقایق جودت (بازیگر فیلم «گبه»)، الهام نامی، نازنین میهن، شیرین ضابطیان، امیر سهیلی، سامان مظلومی ، دلارام شکوهی، وحید رونقی، ملیحه عبداللهی، یاسمن‌دخت دباغ، سروین ضابطیان، بهرنگ علوی و بهاره کیان‌افشار به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha