• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96080201075
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فقر فرهنگی نتیجه نخواندن کتاب

فقر فرهنگی نتیجه نخواندن کتاب

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت اهتمام جدی مسئولان برای ترویج کتابخوانی دانست و گفت: اگر مردم کتاب نخوانند به فقر فرهنگی دچار می‌شویم.

به گزارش ایسنا، «رحیم شهرتی‌فر» در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، با بیان این‌که مردم آذربایجان نزدیک به دو قرن است که با کتاب و کتاب خوانی سرکار دارند، اظهار کرد: با توجه به این‌که صنعت چاپ با تأخیر به کشور وارد شد، این صنعت برای نخستین بار در شهر اولین‌ها در سال ۱۸۱۷ افتتاح شد و امروز افتتاح نمایشگاه کتاب را در تقارن با ۲۰۰سالگی صنعت چاپ به فال نیک می‌گیریم.
 
وی با اشاره به این‌که در طول سالیان گذشته، آذربایجان نقش زیادی در تولید کتاب و فرآورده‌های فکری و فرهنگی داشته است، افزود: کتاب و مطبوعات از زمان انقلاب مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در سبد هزینه‌های مردم آذربایجان بوده است.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروزه دنیای الکترونیکی و مجازی، اوقات فراغت جوانان را تسخیر کرده است، افزود: علیرغم دگرگونی‌ها، هنوز نشر کاغذ جذابیت خود را حفظ کرده است و امروز شاهد استقبال و بازدید قابل توجه شهروندان از نمایشگاه‌های کتاب هستیم.

وی با اشاره به این‌که فعالیت های فرهنگی نیاز به توجه و نگرش تحول‌گرا دارند، گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص آذربایجان، می‌توانیم این توجه را به مشارکت اجتماعی و جریان تأثیرگذار فرهنگی تبدیل کنیم، چون مردم آذربایجان از گذشته دارای پیشینه درخشان در کتاب و کتابخوانی بوده‌اند.
 
شهرتی‌فر با اشاره به این‌که امروزه سرانه مطالعه کشور با فرهنگ ایمانی و اسلامی ما تناسب ندارد، یادآور شد: همه مسئولان به این شرایط هشدار پی برده‌اند و نیازمند اراده ملی و فراگیر در این زمینه هستیم تا ترویج کتابخوانی از مقاطع پیش دبستانی تا بزرگسالی را افزایش دهیم، چون در آینده سرانه مطالعه کتاب نخواهیم داشت و دچار فقر فرهنگی می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha