• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061215061
  • منبع : نمایندگی همدان

به زودی انجام می شود؛

آغاز فاز نخست کاشت ۴۰۰ هکتار جنگل در ملایر

آغاز فاز نخست کاشت ۴۰۰ هکتار جنگل در ملایر

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه به زودی فاز نخست طرح کاشت حدود ۴۰۰ هکتار جنگل در شهرستان ملایر آغاز می شود، گفت: این پروژه بزرگ با همکاری منابع طبیعی، شهرداری و دانشگاه ملایر و شهرداری های سامن، جوکار و ازندریان در مناطق مختلف شهرستان انجام می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قدرت الله ولدی در حاشیه بازدید از مناطق پیش بینی شده برای جنگل کاری شهرستان ملایر، افزود: در شهر ملایر با اجرای این طرح همه ارتفاعات مشرف به شهر جنگل ‌کاری می شود.

وی با بیان اینکه گردشگران و مسافران زیادی از شهرستان ملایر به علت موقعیت ویژه جغرافیایی که دارد، تردد می کنند بنابراین به دنبال زیباسازی و جنگل کاری در ورودی های شهر ملایر هستیم، عنوان کرد: جنگل کاری از فعالیت‌ها و کارهای ماندگاری است که علاوه بر اینکه اثرات مثبتی بر ابعاد مختلف شهر، به طور قطع برای آیندگان نیز کارآیی و اثربخشی فراوانی به همراه دارد.

ولدی با اشاره به اینکه در این جنگل ها از گونه های مختلف چون زرشک، بلوط، زالزالک و ... استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰۰ هکتار جنگل مصنوعی در شهرستان ملایر کِشت می شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این جنگل با مشارکت اهالی روستای حسین آباد شاملو و در اراضی منابع طبیعی اطراف این روستا پرورش می یاید، یادآور شد: در سال ۹۸ و در فاز نخست این طرح ۵۰ هکتار جنگل مصنوعی کشت می شود و مقرر شده برای آبیاری این جنگل ها دولت تسهیلات ویژه در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ملایر، شهر ملی منبت است و به زودی تبدیل به شهر جهانی منبت نیز می شود و خانواده های زیادی از صنعت مبل منبت امرار معاش می کنند که ما وظیفه داریم که مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم را تهیه و در اختیار صنعتگران قرار دهیم، گفت: یکی از مشکلات موجود در این صنعت تهیه چوب مورد نیاز برای ساخت مبل منبت است که باید از هم اکنون به فکر تهیه آن بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha