• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061727734
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی دوم مرداد

خوزستان در صدر پیگیری‌ها/پروژه جاسک از نگاه تحلیل‌گران/چالش‌های پیش‌روی دولت آینده

خوزستان در صدر پیگیری‌ها/پروژه جاسک از نگاه تحلیل‌گران/چالش‌های پیش‌روی دولت آینده

مشکلات خوزستان/ چالش های دولت سیزدهم/ آغاز صادرات نفت از دریای عمان از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، مشکلات خوزستان و پیگیری ها برای حل آن همچنان از موضوعات مهم و پر بحث این روزهاست که رییس جمهور هم  در هشتاد و چهارمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به بحران کم‌آبی در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز رهبری باید ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی پس از استماع گزارش وزیر نیرو از سفر به خوزستان، گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

در همین راستا اسحاق جهانگیری در سفر خود به خوزستان بصورت هوایی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان روند پیشرفت این طرح بزرگ کشاورزی و نحوه آب رسانی به دشت آزادگان و حمیدیه قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین  در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور سران عشایر و نخبگان عرب و بختیاری در استانداری خوزستان برگزار شد از سران عشایر و نخبگان خوزستان درخواست  کرد که  به دولت برای مدیریت صحیح منابع آب کمک کنند تا آنچه مصلحت است اتفاق بیفتد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

هیئتی از کمیسیون امینت ملی به خوزستان می‌رود

در شرایط خاص استان ‎خوزستان، خانواده‌های بدون سرپرست نیاز به مراقبت بیشتری دارند

نشست مشترک خانه احزاب با وزارت کشور برای بررسی بحران خوزستان برگزار می‌شود

***

چالش های پیش روی دولت سیزدهم هم از موضوعاتی بود که محمد علی ابطحی به ارزیابی آن پرداخت و از مذاکرات به عنوان پاشنه آشیل دولت سیزدهم یاد کرد.

این فعال سیاسی در توضیح عقیده خود گفت: از طرفی هواداران آقای رئیسی به مذاکرات نقد دارند و از طرفی سخت گیری های بیشتری برای دولت او از طرف خارجی ها می شود. همچنین باید گفت دولت برای پیشبرد اهدافش به مذاکرات حوزه بین المللی نیاز دارد. این موضوع پاشنه آشیل دولت بعدی خواهد بود.قیده خود گفت:‌

سیامک مره‌صدق نماینده سابق مجلس هم معتقد است که دولت سیزدهم با سخت‌ترین چالش‌ها مواجه است و می گوید: چالش‌های دولت آقای رییسی در ابتدای کارش سخت‌ترین چالش‌ها میان دولت‌های بعد از انقلاب است؛ چرا که ایشان حاصل هشت سال ناکارآمدی را تحویل می‌گیرند. چالش‌های سر راه دولت سیزدهم شاید با یک سری راهکار کوتاه مدت کاهش یابد، اما حل اساسی این چالش‌ها نیازمند راهکارهای بلندمدت است.

پیشنهاد حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رییسی به مسائلی چون جمعیت، سامان‌دهی فضای مجازی و مطالبات جامعه هنری کشور توجه لازم را داشته باشد.

با توجه به آغاز فرآیند رسمی بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک در روز  پنجشنبه، ۳۱ تیرماه با فرمان رئیس‌جمهوری با هدف دیرینه متنوع‌سازی مبادی صادرات نفت کشور، بسیاری از کارشناسان آن را اقدامی استراتژیک توصیف و تاکید کردند که این پایانه جدید به تهران اجازه می دهد که پس از رفع تحریم‌ها به سرعت صادرات نفت خود را افزایش دهد.

در همین رابطه ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پروژه جاسک را فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران و کم کردن برخی محدودیت ها دانست که دشمنان به دنبال آن بودند.

ورود ناوهای سهند و مکران از یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سنت پترزبورگ از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام این خبر افزود: دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی کشورمان هم به دعوت وزیر دفاع روسیه در راس هیات نظامی در مراسم رژه نیروی دریایی این کشور در سوم مرداد در سنت پترزبورگ حضور خواهد یافت و دریادار خانزادی در حاشیه این مراسم با مقامات عالی رتبه نظامی و دفاعی  روسیه و همتایان خود از کشورهای شرکت کننده دیدار و ملاقات خواهد کرد.

گزارش ایسنا به مناسبت چهلمین سالگرد انتخاب محمدعلی رجایی به عنوان دومین رییس جمهور ایران در سال ۱۳۶۰ نیز از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

معلم، وزیر آموزش و پرورش، اولین نخست وزیر و دومین رییس جمهور ایران. مردی با ته ریش و سبیل که برای رفتن به دیدار دوستانش از دست محافظانش فرار می کرد. ۲۸ روز بعد از رییس جمهور شدن به فجیع ترین شکل ممکن در دفتر نخست وزیری همراه با نخست وزیر محبوبش تکه تکه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha