• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 00061762196
  • خبرنگار : 50212

معاون استاندار مرکزی:

دلایل تحقق نیافتن سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور واکاوی شود

دلایل تحقق نیافتن سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور واکاوی شود

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: دلایل تحقق نیافتن سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور باید به صورت دقیق بررسی و واکاوی شود.

سعید فرخی سه شنبه ۱۶ شهریورماه در شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: در استان مرکزی دو هزار و ۲۷۸ شرکت تعاونی فعال وجود دارد و یک میلیون نفر با احتساب سهام عدالت عضو بخش تعاون این استان هستند و حدود ۲۱ هزار ۵۰۰ فرصت شغلی با فعالیت این میزان تعاونی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تجمیع سرمایه‌های خرد و ایجاد یک فضای همدلی و هماهنگی برای انجام کارهای بزرگ اقتصادی در کشورهای توسعه یافته موضوع مهمی است که در قالب تشکیل تعاونی‌ها مطرح می‌شود و در ایران نیز مقوله تعاون از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون استاندار مرکزی افزود: با وجود اینکه فعالیت‌های خوبی در حوزه تعاون صورت گرفته است، اما جای تاسف دارد که در ایران نتوانستیم به سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد دست پیدا کنیم و باید دلایل تحقق نیافتن این شاخص پیگیری شود.

وی در ادامه، مردمی کردن اقتصاد را از سیاست‌های اقتصادی در کلان کشور بیان کرد و افزود: توجه بیشتر به تعاونی‌ها از الزامات مردمی کردن اقتصاد در کشور است و تعاونی‌ها به مردمی کردن، شفافیت و سالم سازی اقتصاد کمک می‌کنند و موجب خواهند شد که مردم با استفاده از سرمایه‌های خرد در قالب تعاونی ها در اقتصاد کشور مشارکت داشته  و در توزیع ثروت تاثیرگذار باشند.

فرخی بیان کرد: راه‌اندازی شورای راهبردی تعاون یک اقدام مناسب برای رصد فعالیت‌های تعاونی و تلاش برای پویایی و افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی گفت: شهرستان محلات با فعالیت تعاونی‌هایی متعدد اقتصادی در سطح استان به عنوان تعاون شهر مشهور است. این شهرستان از پتانسیل‌های مختلفی برای توسعه اقتصادی برخوردار بوده و این شرایط نشانگر آن است که مردم با درک مناسب در این حوزه فعالیت دارند.

او خواستار بهره گیری از ظرفیت شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نیز هیات مقررات زدایی که در وزارت اقتصاد وجود دارد برای رفع موانع تولید و توسعه بخش تعاونی و حوزه اقتصادی در کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha