• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 00061959957

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه:

حوزه‌های علمیه در گام دوم باید به سوی تشکیل تمدن اسلامی حرکت کنند

حوزه‌های علمیه در گام دوم باید به سوی تشکیل تمدن اسلامی حرکت کنند

ایسنا/فارس قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای پیشبرد همزمان سه ضلع نظام آموزشی حوزه‌های علمیه در گام دوم باید به سوی تشکیل تمدن اسلامی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام سید حسین اسحاقی چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه فارس گفت: وجود کانون‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه فرصت انجام کارهای گروهی را فراهم‌ می‌کند.همت مدیر حوزه علمیه فارس به راه‌اندازی شهرک‌های پژوهشی در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

او افزود: لازم است تا به تبیین چارچوب مباحث پژوهشی بپردازیم و شنیدن مسائل و دغدغه‌ها و دستاوردهای مدیران حوزه‌های علمیه در این خصوص حایز اهمیت است که در این اجلاسیه فرصت مطلوب آن ایجاد شده است.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: نظام آموزشی حوزه‌های علمیه بر آموزش، پژوهش محوری و تربیت مداری استوار شده و منزلت و جایگاه پژوهش میان اساتید و طلاب در سال‌های اخیر افزایش یافته است.برای پیشبرد همزمان سه ضلع نظام آموزشی حوزه‌های علمیه در بیانیه گام دوم باید به سوی تشکیل تمدن اسلامی حرکت کنند.

اسحاقی تصریح کرد: توجه طلاب و اساتید به پژوهش در مدارس علمیه امروز مطلوب است و در جشنواره «علامه حلی» برای ارائه اثر اساتید راهی باز کرده‌ایم و در سال‌های آتی نیز شرط سنیرا نیز حذف خواهد شد، زیرا معتقدیم که علم بازنشستگی ندارد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان احمد بن موسی(ع) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه جلسات بسیار دشوار و البته مطلوب است، اظهار کرد: یکی از مراکز اصلی علم، تحقیق و پژوهش در جهان تشیع حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه بر پایه علم، تحقیق و پژوهش بنا شده است، اضافه کرد: متاسفانه شاید حوزه همگام با زمان حوزه پیش نیامده باشد، به ویژه در عصر جدید پیش رفت‌های علمی و فناوری‌ها و پیشرفت‌های ارتباطات اینگونه نبوده است، از این رو جشنواره علامه حلی می تواند این خلاء‌ها را پر کند.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع) عنوان کرد: اگر حوزه‌های علمیه به موقعه به عرصه مسائل جدید ورود نکنند حوزه از عرصه تاثیر گذاری اجتماعی کنار گذاشته می‌شود، تلاش‌ها باید معطوف به نیازهای روز جامعه باشد.

او خاطرنشان کرد: اگر در عرصه امروز جهان عقب ماندیم شکست خواهیم خورد، نگاه به نیاز های واجبات امروز یکی از مسائل مهم است، تبیین حقائق دین و تشیع و واقعیت‌های انقلاب اسلامی یک مهم است.

کلانتری عنوان کرد: طلاب سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند، تمام امکانات موجود است اما یک مقدار به تلاش غیرت‌های دینی نیازمندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha