• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00061963610
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون شرکت توزیع برق استان اردبیل:

۳۰ درصد مصرف برق استان اردبیل در بخش صنعت است

۳۰ درصد مصرف برق استان اردبیل در بخش صنعت است

ایسنا/اردبیل معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: حدود ۳۰ درصد مصرف برق استان در بخش  صنعت  و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی است و این مشترکان در دوران پیک‌بار با انعقاد تفاهم‌نامه با این شرکت در مدیریت مصرف همکاری ویژه‌ای دارند.

ناصر عبدالهیان ۲ خرداد با اعلام این خبر افزود: حدود ۴۰ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است.

وی اضافه کرد: انرژی برق قابل ذخیره‌سازی نیست و به‌محض تولید باید مصرف شود بنابراین جهت حفظ  تراز تولید و مصرف به‌خصوص در ساعات و ایام پیک‌بار (اول خرداد تا ۱۵ شهریور) از مدیریت مصرف کمک می‌گیریم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: طبق  تصویب‌نامه اخیر هیئت وزیران کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی  موظف‌اند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام نمایند.

وی عمده مصرف برق خانوار را مربوط به یخچال، روشنایی و تجهیزات سرمایشی از قبیل کولر عنوان کرد و گفت: توجه به  برچسب انرژی تجهیزات برقی در هنگام خرید این تجهیزات و اینکه در رده انرژی سبزرنگ قرار داشته باشند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، استفاده از کلیدهای دوپل برای لوسترها، استفاده از پرده‌های روشن و رنگ‌آمیزی روشن در منزل  برخی از اقدامات مدیریت مصرف برق در بخش خانگی هستند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان گفت: باتوجه‌به وضعیت اقلیمی استان که جزو مناطق عادی کشور است - به‌غیراز شمال استان - توصیه می‌شود در صورت نیاز به استفاده از کولر از کولرهای آّبی استفاده شده و استفاده از سایه‌بان، ایزوله کردن کانال‌ها و سرویس مناسب کولر، استفاده از دور کند و تنظیم دمای آن روی دمای آسایش (۲۵ درجه) در مدیریت مصرف برق در این بخش بسیار مؤثر است.

عبدالهیان هم چنین تنظیم دمای یخچال روی ۴ درجه و دمای فریزی روی منفی ۱۸ درجه، سرویس یخچال، عدم باز و بسته کردن مداوم آن را نیز اقدامات ساده‌ای دانست که  در مدیریت مصرف برق در بخش خانگی بسیار مؤثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha