• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061972248
  • خبرنگار : 50471

عضو هیات علمی موئسسه آموزشی و پژوهشی امام:

"سلام فرمانده" نشاندهنده ارتباط دهه نودی‌ها با انقلاب و دین است

"سلام فرمانده" نشاندهنده ارتباط دهه نودی‌ها با انقلاب و دین است

ایسنا/همدان عضو هیات علمی موئسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: عده زیادی تصور می‌کردند که مردم از دین خسته‌ شده‌اند و دهه‌ی نودی‌ها هیچ میانه‌ای با انقلاب نخواهند داشت اما نهضت سلام فرمانده که امروز در کشور به راه افتاده است ثابت کرد که این‌طور نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش روز شنبه ۱۴ خرداد در مراسم  گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) که در محل مصلای شهر نهاوند برگزار شد، اظهار  کرد: امروز نهضت سلام فرمانده در کشورهای هند، پاکستان و غیره هم به راه افتاده و دشمن دارد از این حرکت بچه‌های دهه نودی شکمش پاره می‌شود در صورتی که امام راحل روی این نسل‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود و این نهضت تا ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: کسی نمی‌تواند نهضت مردمی انقلاب اسلامی را از بین ببرد زیرا امام راحل در ابتدای پایه‌گذاری این انقلاب پیروی از ولایت فقیه را نهادینه کرده و به مردم نصیحت کرد که پیرو ولایت فقیه باشید تا به این انقلاب آسیبی نرسد و مردم ما نیز همواره به این سفارش مهم عمل کرده و می‌کنند.

روانبخش همچنین گفت:  نهضت امام خمینی(ره) یک معجزه بود و در شرایطی اتفاق افتاد که ظلمت و تاریکی دنیا را فراگرفته و روح خداپرستی در دنیا مرده بود.

وی تصریح کرد: امام راحل با تدبیر و با یک حرکت حساب شده شاه ملعون را سرنگون کرد و پنجه در پنجه آمریکا انداخت و یکی از ویژگی‌های نهضت ایشان عقلانی بودن این نهضت است.

روانبخش افزود: امام راحل فرمودند که ارتش من در رحم مادران و صلب پدرانشان هستند در حالی که عده‌ای می‌گفتند که حرف‌های امام خمینی عقلانی نیست در صورتی که همه ما شاهد تحقق این وعده امام بوده و هستیم.

 وی ادامه داد: اگر به دوران هشت سال دفاع مقدس برگردیم می‌بینیم که بسیاری از رزمندگان آن دوران جوانان و نوجوانی بودند که حتی محاسن نداشتند و الان نیز شاهد هستیم که این‌هایی که نماهنگ سلام فرمانده را می‌خوانند همان نسل پنجم انقلاب هستند که در واقع این همان تحقق وعده امام راحل است.

روانبخش در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، تصریح کرد: امروز فضای مجازی و ماهواره‌ها در داخل کشور دارند قربانی می‌گیرند و همین هم وظیفه ما را در جهاد تبیین سنگین‌تر کرده است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان این‌که امروز ایران تاثیرگذارترین قدرت در خاورمیانه است، یادآور شد: دشمن دارد روزبه روز عقب می‌رود و نظم ۷۰ ساله دنیا بهم خورده و در این نظم جدید آمریکا دیگر کدخدا نیست.

وی اضافه کرد: جنگ امروز اوکراین ریشه در اروپا دارد و در این شرایط مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که در این شرایط نباید امنیت و منافع مردم ما تضییع شود و ما باید جایگاهمان مشخص شود.

روانبخش در ادامه گفت: امروز دیگر مارکسیسم و اسلام تکفیری در دنیا جایگاهی ندارند و این اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام شیعه است که عقلانیت دارد و هر روز نیز بر تعداد طرفداران این اسلام افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی ابرقدرتی که امروز صاحب فکر و قدرت در منطقه است و همه ما خوب می‌دانیم که وقتی که کار سنگین و بزرگی انجام می‌دهیم باید برای آن هزینه بدهیم.

روانبخش افزود: برای جایگاهی که بدست آورده‌ایم صدها هزار شهید و خون‌های زیای داده‌ایم، تحریم شده‌ایم و فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی بر ما وارد شده است ولی ما تسلیم نشده‌ایم و نباید تسلیم شویم.

وی در خاتمه تاکید کرد: دولت آقای رئیسی کشور را با مشکلات بسیار زیادی تحویل گرفت و شبانه‌روز تلاش می‌کنند و به فرموده مقام معظم رهبری باید در این شرایط همه ما به دولت کمک کنیم و یاور دولت باشیم تا بتوانیم از این شرایط نیز سربلند عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha