• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 00061976285
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: بیش از هزار سال پیش بزرگان فرهنگ این ملت در سفرنامه‌هایشان نوشته‌اند قزوین مانند نگینی می‌ماند که اطرافش را باغ فراگرفته است، لذا این باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد و این موضوع امری مشخص است و همه بر آن واقفیم.

آیت‌الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: امام رضا (ع) در حدیثی فرمودند رحمت خدا شامل حال کسی که امر ما را زنده کند، یعنی همه درهای رحمت خدا به روی کسی باز می‌شود که می‌خواهد دین خدا زنده باشد، وحدت و انسجام بین صفوف مسلمین محکم باشد، لبخند و محبت و دوستی در چهره بندگان خوب خدا دیده شود، فقر و بیکاری وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کسانی که این خوبی‌ها را می‌خواهند درواقع همان‌هایی را طلب دارند که امام رضا (ع) فرموده است و درهای رحمت خدا به روی کسانی باز می‌شود که به دنبال پیش رفتن کار خلق الله هستند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف ائمه جمعه در سراسر کشور و همچنین مخاطبان ائمه جمعه این است که همیشه باید نکته جدیدی از قرآن و اهل بیت (ع) یاد بگیرند، اگر مردم یاد نگیرند ما مقصر هستیم، باید با کمک همدیگر کارهای جدی انجام دهیم تا نماز جمعه هر هفته یک دانشگاه دائمی برای مردم باشد.

صنایع‌دستی ظرفیت مهم اشتغالزایی است

این مسئول تصریح کرد: صنایع‌دستی در استان قزوین فرصت‌های بسیار در شهر و روستا دارد و ما می‌توانیم صنایع‌دستی را فعال کنیم و مسئولان اهتمام بیشتری به آن داشته باشند به گونه‌ای که هم موضوع آموزش و هم بحث حمایت‌های مالی را جدی بگیرند و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند حمایت کنند و از این ظرفیت برای اشتغال‌زایی حداکثری استفاده کنند.

اهمیت باغستان سنتی قزوین

وی با اشاره به اهمیت باغستان سنتی قزوین خاطرنشان کرد: باید باغستان سنتی قزوین که تاریخچه بسیار طولانی دارد را حفظ کنیم، درباره باغستان سنتی هزار سال پیش صحبت شده و این بدان معنی است که پیش از آن هم باغستان وجود داشته است.

امام جمعه قزوین گفت: بیش از هزار سال پیش بزرگان فرهنگ این ملت در سفرنامه‌هایشان نوشته‌اند قزوین مانند نگینی می‌ماند که اطرافش را باغ فراگرفته است، جالب است که گفته شده این باغ‌ها نیاز به پرچین هم نداشته و همین نشان می‌دهد که فرهنگ مردم آنقدر بالا بوده که باغ‌ها نیاز به مانع نداشته است، لذا این باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد و این موضوع امری مشخص است و همه بر آن واقفیم.

وی در پایان اظهار کرد: مبادا موضوع باغستان سنتی قزوین دستاویز رسانه‌های بیگانه و دشمنان باشد و کاری کنند که مسئولان در این خصوص مقابل هم قرار بگیرند بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم و فریب دشمنان را نخوریم؛ البته هیچ‌وقت چنین نمی‌شود و مسئولان با فرهنگ و با ایمان استان ما روبه‌روی هم قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha