• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00062008735
  • خبرنگار : 50491

فرماندار گالیکش عنوان کرد؛

فقدان صنعت مناسب در گالیکش/ 25 درصد جمعیت گالیکش تحت پوشش نهادهای حمایتی

فقدان صنعت مناسب در گالیکش/ 25 درصد جمعیت گالیکش تحت پوشش نهادهای حمایتی

ایسنا/گلستان فرماندار گالیکش فقدان صنعت مناسب را یکی از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: فنی و حرفه ای با حضور جهادی خود و ارائه آموزش های مهارتی به داد این شهرستان برسد.

علی جوان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: ۲۵ درصد جمعیت گالیکش تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و فقدان زیرساخت مناسب موجب کاهش امکانات حوزه تولیدی در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در گالیکش صنعت مناسب وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه شهرستان گالیکش کارخانه سیمان با آن بزرگی و عظمت دارد اما آورده ای برای شهرستان ندارد و در این شرایط حضور جهادی فنی و حرفه ای در حوزه مهارتی می‌تواند به داد این منطقه برسد و به اشتغال این شهرستان کمک کند.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: استاندار گلستان از بدو ورود با تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی وارد میدان شدند که انتظار می رود مدیران حوزه تولید و اشتغالزایی نیز در این مسیر گام بردارند تا این هدف تحقق یابد.

جوان به بضاعت شهرستان گالیکش اشاره کرد و گفت: چهار کارگاه فنی‌ فنی‌ حرفه‌ای در شهرستان گالیکش وجود دارد و خیرین این شهرستان می توانند یک قطعه زمین را به فنی و حرفه ای واگذار کنند تا به فضاهای آموزشی فنی و حرفه ای در گالیکش کمک شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات ما در شهرستان گالیکش فقدان مکان مناسب آموزشی است و امیدواریم زمینی با موقعیت مناسب برای ایجاد مرکز آموزشی در این شهرستان فراهم شود.

 «حمزه کرایلو» با اشاره به اینکه ما با آموزش های مهارتی به دنبال توسعه اشتغال هستیم، تأکید کرد: متأسفانه ۴۴ درصد از کسانی که برای آموزش‌های مهارتی به ما مراجعه می‌کنند از فارغ التحصیلان دانشگاهی و دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه حل بحران بیکاری با توسعه مهارت‌ها میسر است نه با اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای داریم اما تلاش ما گسترش این مراکز در سطح استان گلستان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان آموزش‌های مهارتی را یکی از راه‌های بهبود اشتغال استان گلستان و قرار دادن افراد در مسیر اشتغالزایی دانست و یادآور شد: برای حل و فصل مسیر اشتغال باید به سمت فنی و حرفه ای حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha