• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 00062017840

فرمانده سپاه فجر فارس:

تخصصی شدن گروه‌های جهادی راهکار حل مسائل است

تخصصی شدن گروه‌های جهادی راهکار حل مسائل است

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: تخصصی شدن گروه‌های جهادی باعث حل مسائل در بحران‌ها و حوادث می‌شود.

سردار یدالله بوعلی چهارشنبه ۱۲ مرداد در اجلاسیه عاشورایی که در سالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس با حضور ۴۰۰ جهادگر و عضو شوراهای جهادی نواحی به مناسبت سالروز ابلاغ پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: این اجلاسیه با هدف برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارگروه‌های مختلف برای ارتقاء مجامع و شوراهای جهادی نواحی برگزار شده است.

او با اشاره به نقش گروه‌های جهادی و شوراهای جهادی در گفتمان سازی و نشر اندیشهپهای ناب انقلابی و جهادی گفت: انتظار داریم گروهپهای جهادی در مسئله فرهنگی و گفتمان سازی توجه ویژه‌ای کنند به ویژه در مناسبتپها و رخدادهای مذهبی می‌توان نقش آفرین باشند.

بوعلی با اشاره به مراسم تشییع شهید اسکندری در روز عاشورا هم گفت: روایت و داستان این شهید بزگوار بسیار زیبا و دارای اندرزهای اخلاقی و معرفتی است شهید مدافع حرمی که سر از تن مبارکش جدا کردند و بعد از سال‌ها پیکر این شهید بزرگوار در شام تفحص شد و در روز عاشورای حسینی با حضور قشرهای مختلف مردمی تشییع خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: انتظار داریم گروه‌های جهادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین در مراسمات و یادمان‌های شهید اسکندری بزرگوار نقش آفرینی ویژه‌ای کنند و نباید از این روایت شهید بزرگوار که در کل کشور خاص و منحص به فرد است غافل شوند.

بوعلی در بازدید از کلاس‌های آموزشی کارگروهپهای بسیج سازندگی از جمله، فنی و محرمیت زدایی، فرهنگی و رسانه، زنان و خانواده، آسیبپهای اجتماعی و شوراهای جهادی اظهار کرد: انتظار ما بر این است که گروه‌های جهادی تقویت شوند و امورات را به صورت تخصصی انجام دهند که هر جا در هر مکانی از کشور که لازم باشد گروه‌های جهادی متخصص بتواند اقدامات عملیاتی لازم را انجام دهند.

گروه‌های جهادی باید بستر حضور همه سلایق و جریان‌های فکر باشد

علی ایل بیگی، مدیر حرکت‌های جهادی کشور نیز در این همایش با تبیین بیانات مقام معظم رهبری خطاب به گروه‌های جهادی بیان کرد: مهمترین مسئولیت گروه های جهادی و مجامع جهادی فراهم کردن زمینه و بسترها برای حضور همه اقشار و گروه های مردمی است و این رمز موفقیت است و نکته طلایی است که مقام معظم رهبری از جهادگران خواستار شده‌اند. باید تلاش کرد که همه مردم و همه سلایق را وارد جریان جهادی  کرد و این قابلیت وجود دارد میپبینیم قشرهای مختلف در اردوهای جهادی مشارکت دارند اما می‌شود هنوز این مسئله را تقویت کرد.

او کار تشکلاتی را یکی دیگر از اولویت‌های کاری گروه‌های جهادی خواند و گفت: مقام معظم رهبری بر این مسئله نیز تاکید ویژهپای دارند و بر ارتباط گروه های جهادی توصیه می کنند و معتقد به کار جمعی در این مساله هستند؛ خوشبختانه مجامع و قرارگاه‌ها ایجاد شده‌اند و در این زمینه می‌تواند بسیار کمک رسان باشد.

ایل بیگی همچنین با اشاره به مسئولیت‌های مهم مجامع و شورای جهادی در مسئله هدایت راهبردی گروه‌های جهادی گفت: انتظار داریم شوراهای جهادی در عرصه اندیشه و فکر خود را تقویت کنند و به دنبال شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای حل مساله باشند  و وقتی اینگونه باشد و ظرفیت گروه‌های جهادی نیز در کنار آن بیاید، می‌توانند بسیاری از گرهپها و چالشپها را رفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha