• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00062037782
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار خوانسار:

طرح تفصیلی شهر خوانسار بر اساس نیازهای جدید تدوین شده است

طرح تفصیلی شهر خوانسار بر اساس نیازهای جدید تدوین شده است

ایسنا/اصفهان شهردار خوانسار گفت: طرح تفصیلی شهر خوانسار بر اساس خواسته‌ها و نیازهای جدید شهر تدوین شده و انتظار می‌رود پس از برگزاری جلسه کمیته ماده پنج در مهرماه ابلاغ شود.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح تفصیلی شهر خوانسار، اظهار کرد: تدوین طرح تفصیلی خوانسار از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و اکنون بعد از گذشت ۸ سال این طرح به درازا کشیده شده و به یک معضل تبدیل شده است، چراکه این طرح‌ها معمولاً باید ظرف دو سال به جمع‌بندی رسیده و به نتیجه برسند که طرح تفصیلی خوانسار به دلیل تأخیر در بررسی‌های لازم و برخی رانت‌ها بیش از حد طول کشیده است.

وی افزود: از زمانی که شهردار خوانسار شده‌ام به طور جدی طرح تفصیلی را پیگیری کرده‌ام و برای اولین بار جلسه کمیسیون ماده پنج را در خوانسار تشکیل دادم که در این جلسه با حضور استاندار بسیاری از موارد طرح تفصیلی را حل کردیم که قرار بود ظرف دو ماه ابلاغ شود اما خوشبختانه ابلاغ نشد، چراکه وقتی طرح را بررسی کردیم متوجه شدیم که ایرادات زیادی دارد.

شهردار خوانسار تصریح کرد: طرح تفصیلی طرحی است که مردم باید با آن سر و کار داشته باشند و باید به گونه‌ای تدوین شود که بتوانیم جوابگوی نیازهای مردم خوانسار و دغدغه‌های آنان باشیم. پیشنهادهایی برای اصلاح طرح تفصیلی ارائه دادیم که شامل سه ضابطه پیشنهادی است و بحث یک‌سری الحاقات است که به شهر اضافه شود. معتقدیم باید هویت باغ شهر تاریخی خوانسار حفظ شود و چون شهرمان به شکل خطی و طولی به طول ۱۴ کیلومتر است زمین کم داریم، چراکه در منتهی‌الیه یک دره هستیم و یک رودخانه از وسط شهر می‌گذرد.

احمدی گفت: باغاتی داریم که باید حفظ شوند و زمین‌هایی نیز باید اضافه کنیم که البته محدودیت ارتفاع داریم به این معنا که نباید بلندی ساختمان‌ها از ارتفاع درختان بیشتر شود. در اینجا باید همراهی وزارت راه و شهرسازی را داشته باشیم که یک دید سخت‌گیرانه تر و بسته‌تری نسبت به این موضوعات دارند که این موضوع را باید حل و عرض شهر را اضافه‌تر کنند. اگر در این صورت طبقات ساختمان‌ها اضافه شود مشکلی پیش نمی‌آید چراکه مشرفیت به باغات پیدا می‌کند و آسیبی به باغات وارد نمی‌شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته یک جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار کردیم که نظر مساعدی روی پیشنهادها و خواسته‌های ما داشتند به همین دلیل دستور دادند یک کمیته کار تا پایان شهریور در شهر خوانسار تشکیل شود. یکی از مشکلات خوانسار این است که در اصفهان می‌خواهند برای این شهر تصمیم بگیرند. اول باید در خوانسار بررسی میدانی داشته باشند و اشراف روی مسائل این شهر داشته باشند تا بتوانند تصمیم صحیح بگیرند.

شهردار خوانسار تصریح کرد: به همین دلیل مقرر شد تا پایان شهریور مشکلات، اختلاف نظرها و مغایرت‌ها که در طرح جامع وجود دارد در کمیته کار در شهر خوانسار بررسی و هفته اول مهرماه جلسه کمیسیون ماده پنج آن تشکیل شود تا مواردی که در کمیته کار مورد تأیید قرار گرفته است در کمیسیون ماده پنج تأیید نهایی شده و در نهایت طرح تفصیلی شهر خوانسار با امضای استاندار ابلاغ شود.

احمدی افزود: طرح جامع شهر خوانسار چشم‌اندازی ۱۰ ساله داشت که سال ۱۳۸۸ ابلاغ شد، اما با توجه به اینکه توسعه شهر را در دستور کار داریم باید یک نقشه راه داشته باشیم در حالی که هنوز با نقشه راه ۱۸ سال پیش جلو می‌رویم. خواسته‌های جدیدی شهر دارد که این خواسته‌ها و نیازها باید به روز شده، ضمن اینکه هویت باغ شهری خوانسار حفظ شود که این موارد در طرح تفصیلی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha