• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00062040028
  • خبرنگار : 50037

معاون وزیر کشور:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تامین اعتبار مستقل از دولت باشند/ دهیاران استخدام می‌شوند

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تامین اعتبار مستقل از دولت باشند/ دهیاران استخدام می‌شوند

ایسنا/همدان معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد مستقل غیر دولتی در تامین اعتبارات، خود را به بدنه دولت وصل نکنند و تنها از دولت انتظار کمک نداشته باشند چرا که خانواده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خانواده بزرگی بوده و باید این‌سازمان با اعتبارات موجود پاسخگو همه این نهادها باشد.

مهدی جمالی نژاد پنجشنبه دهم شهریور در نشست مشورتی شهرداران و دهیاران شهرستان درگزین اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۶۰ هزار روستا،۳۸ هزار روستای دارای دهیاری و ۱۴۰۰ شهر وجود دارد که همه این تعداد شهر و روستا به عنوان خانواده بزرگ سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: غیر دولتی و مستقل بودن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک فرصت بوده که هر شهرداری و دهیاری برای خود تصمیم گیری و تصمیم سازی کرده و در فاصله زمانی کوتاه تصمیم‌خود را اجرایی کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه جنس دهیاری‌ها و شهرداری‌ها متفاوت با دیگر دستگاه‌های اداری است، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با یک راهکار درآمدی پایدار به راحتی قادر خواهند بود دارای درآمد باشند و  برای شهر و یا روستای خود برنامه تعریف کرده و برنامه را به مرحله اجرا در بیاورند.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات و ماشین آلات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های درگزین خاطر نشان کرد: تهیه ماشین آلات برای همه دهیاری و شهرداری ها امکان‌پذیر نیست که به همین منظور فعال سازی و قوی سازی  شرکت‌ تعاونی از نقش موثری در استفاده از ماشین آلات این شرکت برای تمامی دهیاری‌های شهرستان برخوردار خواهد بود تا با وجود این شرکت سایر روستاهای پیرامون و تحت پوشش آن و مرکز دهستان نیز از ماشین آلات آن بهره‌مند شوند.

جمالی نژاد همچنین از ابلاغ فرم خرید تجهیزات و ماشین آلات در هفته آینده به تمامی دهیاری ها و شهرداری‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: با ابلاغ این فرم هر دهیاری و شهرداری هر تعداد ماشین آلات و تجهیزات که نیاز داشته باشد اجازه خریداری خواهد داشت و با خریداری ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی مورد نیاز سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور  ۸۰ درصد هزینه ماشین آلات خریداری شده دهیاری‌ها و ۴۰ تا ۸۰ درصد هزینه ماشین آلات و تجهیزات خریداری شده شهرداری‌ها را بسته به نوع ماشین آلات کمک خواهد کرد.

وی در رابطه با آگهی استخدام دهیاری‌ها هم گفت: استخدام دهیاری‌ها را هفته گذشته در کمیسیون زیربنایی دولت و کمیسیون اجتماعی مطرح کرده‌ایم که ظرف دو تا سه هفته آینده در هیئت دولت تصویب می‌شود .

جمالی نژاد با اشاره به بازنگری طرح‌ هادی روستاهای درگزین هم تصریح کرد:با رایزنی با بنیاد مسکن کشور  در رابطه با بازنگری طرح هادی روستاهای فاقد بازنگری طرح هادی شهرستان درگزین کمک خواهیم کرد. 
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha