• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00062042553
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان گلستانی کتاب درسی گرفتند/ تحصیل ۴۰۲ هزار دانش‌آموز در گلستان

بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان گلستانی کتاب درسی گرفتند/ تحصیل ۴۰۲ هزار دانش‌آموز در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان گلستانی کتب درسی خود را تحویل گرفتند.

سید رضا نظری در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی دو ساله مدارس، دولت مردمی در اقدامی مبتکرانه کلاس های تقویتی درسی را برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان برگزار کرد که این دوره از کلاس‌ها در تابستان امسال و به طور کاملاً رایگان برگزار شده و دولت برای این امر اعتبار جداگانه اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ما برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی در تابستان دوره های تقویتی رایگان را برای ۲۰ درصد از دانش‌آموزان برگزار کردیم، افزود: در مقطع ابتدایی طرح تثبیت یادگیری و در مقطع متوسطه طرح تعمیق یادگیری را برای این دسته از دانش آموزان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه والدین گلستانی استقبال خوبی از دوره های تقویتی و جبرانی تابستانه داشتند، بیان کرد: دوره های تقویتی شهریور ماه بهترین جبران برای جبران اُفت تحصیلی دانش آموزان در پساکرونا بوده است.

نظری با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای آغاز مهر تحصیلی، گفت: برای آغاز هر چه بهتر سال تحصیلی جدید کار خود را از خرداد ماه سال جاری در قالب پروژه مهر آغاز کرده و آماده‌سازی مدارس از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شده است.

وی متذکر شد: در اردیبهشت ماه اعلام کردیم که در مهر ماه سال ۱۴۰۱ با کمبود نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ معلم مواجه هستیم اما با تلاش های انجام شده این کمبود برطرف شده و در مهر ماه سال جاری هیچ کلاس درس بدون معلم در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از اتخاذ تدابیر لازم برای تهیه کتب درسی به عنوان یکی از ملزومات اساسی دانش آموزان خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان کتب درسی خود را تحویل گرفتند و دانش آموزان پایه دهم متوسطه هم پس از انتخاب رشته نسبت به تهیه کتب درسی اقدام می کنند.

نظری اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۸۰ هزار دانش آموز در مدارس گلستان تحصیل کردند که پیش بینی می شود امسال ۴۰۲ هزار دانش آموز در مدارس استان به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha