• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 00062044630

رئیس سازمان ملی استاندارد:

الزام به خرید کالای ایرانی منوط به ارتقاء کیفیت است

الزام به خرید کالای ایرانی منوط به ارتقاء کیفیت است

ایسنا/فارس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کیفی‌سازی تولیدات داخل کشور، یادآور شد که الزام مردم به خرید کالای ایرانی منوط به ارتقاء کیفیت تولیدات است.

مهدی اسلام‌پناه چهارشنبه ۱۶ شهریور، در دیدار با فرمانده سپاه فجر استان فارس، ضمن بیان اینکه بنای دولت مردمی در دوره تحول، گشایش‌های اقتصادی است، تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کیفی‌سازی تولید را یادآور شد و گفت: سازمان ملی استاندارد هم به جد در حال پیگیری این مهم است.

به نقل از استاندارد فارس، اسلام‌پناه همچنین با تاکید بر این موضوع که نظارت این سازمان در حوزه کالا و خدمات، اطمینان سازی و اعتبارآفرینی در امر واردات، تولید و صادرات است، ضلع مردمی این سازمان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی بدون نظام استانداردسازی، امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه تا کیفیت کالای داخلی ارتقاء نیابد، نمی‌توان مردم را به خرید این کالاها ملزم کرد، اضافه کرد: ریاست محترم جمهوری هم بر پیاده سازی نظام استاندارد سازی و رشد و بهره وری تاکید ویژه دارند.

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد نیاز جدی به حمایت دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و بسیج و سپاه دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا مدیران را از بین اعضای بسیج اساتید انتخاب کنیم، گفت:  برای ما اهمیت دارد که مدیران ما گامی دومی و پای کار باشند.

اسلام‌پناه با تاکید بر اینکه باید نماد جدیدی از جریان انقلاب نمایش داده شود، عنوان کرد: نهادهایی مانند سپاه و بسیج اعتبار آفرین هستند و از آنها می‌خواهیم که در دوران تحولی به کمک ما بیایند و میدان دار عرصه کیفیت و ایمنی همه مردم باشند.

او همچنین با اشاره به ماموریت چهارگانه سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر استانداردسازی، تایید صلاحیت، انطباق و اندازه شناسی گفت: این سازمان، تنها مرجع نشان حلال در کشور است.

اسلام‌پناه به وجود پژوهشگاه استاندارد با ٤ پژوهشکده فعال ویژه سازمان ملی استاندارد ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی ما استانداردسازی مردمی در دولت مردمی است.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حاکمیت نگاه ارزشی در سازمان ملی استاندارد، گفت: ابتدا باید اعتماد به کالای داخلی ایجاد شود و بعد نسبت به معرفی آن اقدام کرد.

سردار یدالله بوعلی با بیان اینکه در موضوع استاندارد سه مسئله وجود دارد، موضوع نخست را آموزش و توانمندسازی ذکر و عنوان کرد: در حوزه آموزش و توانمندسازی، سازمان استاندارد می‌تواند نقش مطالبه گر داشته باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس؛ موضوع دوم و سوم را به ترتیب پژوهش و ارتقای سطح استاندارد و بهینه سازی و نظارت برشمرد و به نقش بسیج در استاندارد سازی و تحقق موضوعات فوق اشاره کرد.

بوعلی با بیان اینکه سپاه متنوع است چون مبتنی بر ظرفیت مردم است، گفت: ٩٠ درصد اقدامات بسیج خارج از برنامه است، مانند موضوع کرونا که در حوزه سلامت بود اما با فراگیر شدن آن، بسیج هم ورود کرد و بیش از ٢٠ نوع خدمت در این باره تعریف شد.

فرمانده سپاه فجر فارس ضمن اعلام آمادگی بسیج و سپاه برای همراهی با مجموعه استاندارد در راستای تحقق اهداف و پیشبرد ماموریت‌های سازمانی، خواستار استفاده از ظرفیت اساتید طی تفاهم‌نامه با سپاه فجر فارس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha