• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00062055754
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توسط یک شرکت دانش بنیان اصفهانی انجام شد؛

ساخت حسگرهای اندازه‌گیری نیرو در اصفهان

ساخت حسگرهای اندازه‌گیری نیرو در اصفهان

ایسنا/اصفهان یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به دریافت پروانه استاندارد برای ساخت حسگرهای اندازه‌گیری نیرو با دقت کلاس C شد.

ابراهیم اسلامیان، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان آریا سنجش آسیا، در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح ساخت سنسورهای اندازه‌گیری نیرو، فشاری و خمشی در این شرکت، اظهار کرد: با ساخت این محصول که اکنون پروانه استاندارد دریافت کرده، ایران در زمره ۱۱ کشور ساخت این حسگرها قرار گرفته است.

وی افزود: سنسورهای اندازه‌گیری نیرو از محصولات مهم در حوزه اندازه‌گیری است که در صنایع مختلف، فولاد، پتروشیمی، ریسندگی و بافندگی، مواد غذایی و هر صنعتی که به وزن‌کشی نیاز است، کاربرد دارند. نکته مهم اینکه این سنسورها بدون دریافت پروانه استاندارد قابلیت عرضه در بازار فروش را ندارند. 

اسلامیان با تاکید براینکه با حمایت و سرمایه‌گذاری در تولید انبوه این محصول می‌توان از خروج مقادیر بالایی ارز از کشور خودداری کرد، گفت: تاکنون شرکت تولیدکننده سنسور وزن و نیرو در داخل کشور نداشتیم و برای اولین‌بار است که یک محصول تماماً داخلی تاییدیه استاندارد دریافت کرده است. نمونه مشابه این محصول در کشورهای منطقه در ترکیه و یک شرکت تحت برند آلمانی ساخته می‌شود و زمینه صادرات این محصول به کشورهای اطراف فراهم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مدل سنسور در این شرکت دانش بنیان ساخته و تولید می‌شود، در خصوص مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، توضیح داد: محصول ما نسبت به نمونه‌های اروپایی ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد کاهش قیمت و نسبت به نمونه‌های چینی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت دارد. ضمن اینکه محصولات وارداتی در صورت خرابی باید تعویض شوند، اما در محصول ما امکان بازیابی با قیمت پایین فراهم است و در این صورت، عمر مفید آن از حدود ۸ به ۱۵ سال افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان آریا سنجش آسیا، ادامه داد: همچنین به دلیل جنس این سنسور که از نوعی فولاد خاص است، ارزش افزوده بالایی برای کشور خواهد داشت و مزیت دیگر آن اینکه امکان ساخت سنسور متناسب با نیاز کاربر فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha